خم کاری در صنعت ورق کاری و اصول اولیه آن

خم کاری در صنعت ورق کاری و اصول اولیه آن

خم کاری در واقع به تغییر زاویه و تغییر فرم ورق های فلزی گفته می شود که این تغییر زاویه و تغییر فرم در ورق های فلزی به صورت های مختلف انجام می شود. همچنین طراحی بدنه های فلزی نیز یکی از خدماتی می باشد که امروزه با استفاده از دستگاه لیزر صورت میگیرد.
شرکت پویان فلز برای طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی با استفاده از خم کاری ورق های فلزی با بهره بردن از دستگاه پانچ بهترین قطعات را برای شما فراهم می کند و برای برش از دستگاه لیزر استفاده می کند.

خم کاری در صنعت ورق کاری

بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که کربن موجود در فلز در میزان سختی و نرم بودن فلزات بسیار تاثیر گذار می باشد. هرچه میزان کربن موجود در فلز بیشتر باشد خم کاری این نوع فلز نیز سخت تر و غیر قابل اعمال تر می باشد معمولا برای فلزاتی که دارای کربن کمتر از 1.2 می باشد خم کاری صورت میگیرد.
حال برخی از فلزات وجود دارند که کربن آنها از میزان یک دوم بیشتر است برای اینگونه فلزات باید از روش گرم کردن قبل از خم کاری استفاده شود.

برای خم کاری ماشین های گوناگونی وجود دارند که شامل:

• دستگاه خم کاری دستی

• دستگاه خم کاری برقی

• دستگاه خم کاری ساده ستونی

• دستگاه خم کاری هیدرولیکی

تمامی دستگاه های خم کاری دارای یک سمبه می باشند تا صفحه را ثابت نگه دارند و همچنین دارای ماتریس های خاصی می باشند تا زاویه ی خم کاری را به درستی تنظیم نموده و با ظرافت کار را به پایان برسانند. بهتر است بدانید که جنس دستگاه خم کاری از فولاد می باشد و دارای رنگ بندی های گوناگونی می باشند.

 

خم کاری در صنعت ورق کاری

 


شرکت پویان فلز تمامی خدمات خم کاری را به کمک دستگاه های پانچ انجام میدهند که شکل پانچ ها نیز بسیار متفاوت بوده و بسته به سلیقه و خواست مشتری تعویض می شود.
تمامی کار های برش کاری و طراحی بدنه های فلزی نیز با استفاده از دستگاه لیزر صورت میگیرد. طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی نیز در شرکت پویان فلز با دستگاه لیزر طراحی شده و با خم کاری ورق های فلزی تولید می شود و به بازار عرضه می شود.

 

برش کاری با استفاده از دستگاه لیزر، پانچ لوله ها و ورق های فلزی، طراحی بدنه های فلزی، طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی از جمله خدماتی می باشد که پویان فلز ارائه می کند که تمامی این خدمات برای راحتی شما انجام میگیرد. 

خم کاری (Bending) چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

اصول اولیه خم کاری در صنعت ورق کاری

در واقع هدف از خم کاری، کج کردن ورق ها حول یک محور مستقیم می باشد که باعث ایجاد تغییر شکل دائمی در این ورق ها می شود.
هنگامی که شما ورق فلزی مورد نظر خود را برای خم کاری آماده می کنید و آن را درون دستگاه قرار می دهید، قسمت های داخلی این ورق از سمت دستگاه مورد نظر تحت فشار بسیار زیادی که البته آسیبی به ورق وارد نمی کند قرار خواهد گرفت.
درست در همین حین قسمت های بیرونی با استفاده از کشش به شکل گیری و خم کاری ورق فلز کمک می کند. زمانی که در ورقه ی فلزی کشش و فشار بوجود می آید برگشت فنری در منطقه خم می شود.

خم کاری در صنعت ورق کاری

 

از جمله پارامترهای مهمی که در فرآیند خم کاری بسیار مهم می باشد شامل موارد زیر می باشد. تمامی این پارامتر ها باید در اصول اولیه خم کاری رعایت شود:

• R: شعاع خم: شامل شعاع خم داخلی، شعاع خم متوسط و شعاع خم خارجی

• T: ضخامت ورق

• X: طول لبه ورق نسبت به منطقه خم

• W: عرض ورق (طول خم)

• زاویه خم

بهتر است به این موضوع نیز دقت داشته باشید که اگر در صفحه ی شما سوراخ وجود دارد باید آن را به گونه ای برش دهید که بعد از خم کاری به بیضی تبدیل نشود و یا تغییر ابعاد ندهد.

همچنین هنگامی که سمبه را طراحی میکنید همیشه آن را از عرض ورق بزرگتر انتخاب نمایید تا خم کاری با اطمینان کامل صورت بگیرد.

 

خم کاری در صنعت ورق کاری

 

بهتر است از قالب های کوبش به منظور جلوگیری از برگشت فنری فلز استفاده شود. همچنین در اندازه گیری شعاع خم فلزی نیز دقت لازم رابه عمل آورید زیرا با افزایش شعاع داخلی خم، میزان برگشت پذیری فنری نیز کاهش خواهد یافت.
می توانید برای جلوگیری از برگشت فنری از ورق های با ضخامت بالا استفاده نمایید. بهتر است به این موضوع نیز دقت داشته باشید که هرچه زاویه ی خم کاری ورق شما بیشتر باشد بازگشت پذیری فنر شما نیز بیشتر خواهد بود.
متخصصان پویان فلز با در نظر گرفتن تمامی این نکات به راحت خم کاری را انجام داده و محصول مورد نظر را به شما تحویل می دهند.

خم کاری, خمکاری, خدمات CNC, خدمات سی ان سی, خدمات خم سی ان سی, پویان فلز, پویان فرم فلز

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز