لیزرکات و خدمات برش لیزری و خدمات برش لیزر

تفاوت لیزر کات ( برش لیزر ) و حکاکی به وسیله لیزر چیست؟

گاهی اوقات بسیاری از مردم از تفاوت بین لیزر کات (برش لیزری) و حکاکی به وسیله لیزر می پرسند؛ اینکه تفاوت آن ها در چیست. جواب؟ جواب این سوال به هیچ وجه سخن نیست. تقریبا اکثر دستگاه های لیزر CO2 مسطح می توانند حکاکی و برش را همزمان انجام دهند، بنابراین حکاکی به وسیله لیزر و لیزر کات (برش لیزر) یکسان هستند. تفاوت اصلی این، در کاربرد اصلی شان است.

حکاکی به وسیله لیزر چگونه انجام می گیرد؟

لیزر کات (برش لیزر) چگونه انجام می گیرد؟

آیا دستگاه های لیزر می توانند حکاکی و برش را همزمان انجام دهند؟

لیزر کات و حکاکی به وسیله لیزر در پویان فرم فلز خوارزمی

 

لیزر کات یا حکاکی به وسیله لیزر اگرچه به طور کلی دو کار جداگانه را انجام می دهند، اما همانطور که گفته شد، برخی از لیزرها با ویژگی هایی هم برای برش لیزر و هم حکاکی با لیزر مناسب هستند، طراحی شده است. در زیر توضیح جامعی از روش برش لیزر و حکاکی لیزری ارائه شده است که خواندن آن قطعا به اطلاعات تان خواهد افزود.

 

 

 

حکاکی به وسیله لیزر چگونه انجام می گیرد؟

در حین حکاکی به وسیله لیزر، لیزر، گرافیک یا تصویری با فرمت JPG یا PNG را اجرا می کند که به درستی طراحی شده باشند. این روش این گونه انجام می گیرد که لیزر با حرکت افقی، نقطه به نقطه، خط به خط و شبیه به نحوه کار چاپگر طرح ها را اجرا می کند. این روش پردازش را حکاکی شبکه ای می نامند.
می توانید سطوح یا اشکال را با طرح های مختلفی از جمله عکس، پوستر، آرم، حروف ریز تا بزرگ و تمبر حکاکی کنید و از این منظر دست افرادی را که به مشتریان خدمات ارائه می دهند، باز نگه می دارد.

 

 

لیزر کات (برش لیزر) چگونه انجام می گیرد؟

لیزر کات یا همان برش لیزر یک فرآیند جداسازی حرارتی است؛ به این معنی که گرمای حاصل از پرتوی لیزر در داخل مواد نفوذ می کند ( برخلاف حذف مواد که در روش حکاکی انجام می گیرد ) سپس در طی یک پروسه، یک فایل خطی مانند فایلهایی با فرمت EPS، AI یا Cdr به لیزر ارسال می شود و لیزر، طراحی را دریافت، بارگذاری و پردازش می کند و شکل را با پرتو لیزر برش می دهد.
مانند حکاکی، این روش بر روی طیف گسترده ای از مواد قابل استفاده است. از روش برش لیزر می توان برای برش اشکال (مانند حروف، علائم و برچسب ها) و همچنین مواردی که نیاز به حکاکی دارند، استفاده کرد.

 

 

تفاوت لیزر کات و حکاکی لیزر

 

 

آیا دستگاه های لیزر می توانند حکاکی و برش را همزمان انجام دهند؟

بله، برخی دستگاه های مرغوب که در معدود کارگاه های ایران موجود هستند، می توانند همزمان کار حکاکی و برش را انجام دهند. خوشبختانه در پویان فرم فلز خوارزمی این امکان به خوبی موجود است. دستگاه های لیزر موجود در پویان فلز هر دو فرآیند را انجام می دهند.
ارائه محصولات جامع، تنها زمانی ممکن است که شامل بخش بزرگی از محصولات باشد که در یک مکان توسط حکاکی و لیزر کات تولید می شوند. در کارگاه های ما، می توان بسیاری از مواد مختلف را حک کرد و برش داد؛ از جمله این دستگاه ها، لیزرهای سری SP هستند. این دستگاه ها به خوبی قادرند کارهایی مانند برش جداول را برای کارهای مربوطه انجام دهند.

 

 

تفاوت لیزر کات و حکاکی لیزر

 

 

لیزر کات و حکاکی به وسیله لیزر در پویان فرم فلز خوارزمی

در پویان فرم فلز خوارزمی، ما برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان، محصولات را طراحی و سازگار می کنیم. از آنجا که کارهای لیزر کات اغلب برای کارها و محصولات بزرگ به کار گرفته می شود، دستگاه های برش لیزری باید قادر باشند در مقیاس بزرگ به کار گرفته شوند.
این دستگاه ها می توانند طیف گسترده ای از مواد از جمله اکریلیک، چوب، MDF، مقوا و منسوجات را ببرند و شکل دهند. این دستگاه ها همچنین با ولتاژ لیزر بالاتر در دسترس هستند، بنابراین می توان سریع و دقیق برش دهند.
حکاکی های لیزری سری Speedy، برای افرادی که عمدتا به حکاکی به وسیله لیزر علاقه مند هستند، گزینه ای عالی است چون می توان موادی از جنس شیشه، چوب، پلاستیک، چرم، کاغذ، سنگ و پارچه را حکاکی کرد.
توصیه می کنیم اگر به دنبال محصولی عالی هستید و یا می خواهید حکاکی به یاد ماندنی بر روی اجناس تان داشته باشید، پویان فرم فلز خوارزمی را در اولویت تان قرار بدهید.

برش لیزر, برش لیزری, خدمات برش سی ان سی, دستگاه برش لیزر, برش لیزری CNC, دستگاه برش لیزری, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات برش لیزری, تکنولوژی برش لیزری, لیزر کات

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز