برش لیزری،از ایده تا واقعیت

برش لیزری، از ایده تا واقعیت

در دنیای امروز برای ساخت اشیای مختلف، توجه به جزئیات اهمیت فوق العاده ای دارد. در حقیقت جزئیات به خوبی نشان می دهند که یک کار تمیز و اصولی انجام شده و یا اینکه یک پروژه ساخت به شکل کاملاً عجولانه پیش رفته است.   

گاهی توجه به جزئیات، همه چیز را در مورد یک اثر بیان می کند. به طور کلی برای ایجاد برش در یک جسم، ساعت ها کار به شکل دقیق و جزئی نیاز است اما از آن جایی که تکنولوژی اساساً همیشه همه فعالیت ها را ساده تر می کند، امروزه با استفاده از لیزر و برش لیزری، می توان این کار را در زمانی بسیار کوتاه تر و با کیفیتی بسیار مطلوب تر از گذشته انجام داد.

 

برش لیزر در چه صنایعی کاربرد دارد؟

 

لیزر کات در واقع یک میانبر ویژه برای دستیابی به تغییر ظاهری اجسام در صنایع بزرگ و کوچک است. راهی که همه باید آن را امتحان کنند تا از میزان تأثیرش آگاه شوند. شرکت پویان فلز با سال ها تجربه در زمینه های مختلف، خدمات برش لیزری را به بهترین شکل ممکن به شما ارائه می کند. این خدمات به شکل نوین، با دقت ویژه، کیفیت منحصر به فرد و قیمت بسیار مناسب، در این شرکت برای شما در دسترس خواهند بود.

 

برش لیزری

 

قدم اول؛ نقطه نور

برش لیزی در واقع فرآیندی است که بر مبنای تاباندن یک لیزر با قدرت و تمرکز بالا بر یک جسم، کار می‌کند. این پرتو قدرتمند در واقع روی نقطه ای در ابعاد یک هزارم اینچ متمرکز می شود. این سطح بسیار کوچک است و لیزر در همین سطح، قدرت سوزاندن، آب کردن و حتی بخار کردن یک جسم را نیز دارد.

میزان ایجاد برش در واقع به قدرت لیزر بستگی خواهد داشت. برای مثال به کمک یک لیزر 30 وات می توان روی کاغذ، اکریلیک یا صفحه نسبتاً سخت برش ایجاد کرد و با لیزر 10 کیلو وات می توان این برش را روی استیل ضدزنگ انجام داد.

 

در خصوص برش لیزری و انواع آن بیشتر بدانید 

برش لیزری و انواع آن

 

آن چه در این باره بسیار مهم به نظر می رسد، کنترل مسیر لیزر است. شما قبل از انجام این کار، باید یک بردار مشخص را در نظر بگیرید و آن را به عنوان اطلاعات اولیه در اختیار دستگاه لیزر قرار بدهید. این بردار را می توانید با نرم افزارهای زیادی بسازید.

اگر دستگاه لیزر مسیر مشخصی داشته باشد، می تواند هر برشی را رقم بزند. در حقیقت برش لیزری یک خط مستقیم بین ایده و یک جسم واقعی است، بدون آن که هیچ نوعی از نگرانی در مورد بی نظم شدن یا خراب شدن اثر نهایی وجود داشته باشد.

در گذشته برش لیزری، تنها برای مصارف بزرگ صنعتی به کار می رفت اما این فعالیت در چند سال اخیر، بیشتر از قبال مقرون به صرفه شده و حتی در اختیار تجارت های کوچک تر قرار گرفته است. لیزر کات به طور کلی یک فرآیند ارزان قیمت نیست اما با توجه به تغییرات مطلوبی که ایجاد می کند، فرآیندی بسیار مؤثر و کارآمد به نظر می رسد.

 

برش لیزری

 

قدم دوم؛ برش لیزر برای همه

از برش لیزری، فقط برای ایجاد برش در اجسام استفاده نمی شود. این فعالیت، استفاده های بسیار گسترده ای دارد. برای نمونه، این امکان وجود دارد که به کمک لیزر، یک تصویر را روی یک جسم چاپ کنید. چاپ فلزی با استفاده از لیزر، امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است.

این نوع چاپ روی اجسام مختلف، متفاوت به نظر می رسد. برای مثال زمانی که این کار را روی اکرلیک انجام می دهید، یک تصویر مات دریافت می کنید و زمانی که چوب را برای این کار در نظر می گیرید، تصویر شما بافت بیشتری خواهد داشت. جذاب ترین تصاویر چاپی اما معمولاً روی آلومینیوم با حالتی تیره تر یا روشن تر از جسم اصلی خلق می شوند. تصاویری که حالتی روح مانند دارند و بسیار تماشایی به نظر می رسند.

 

نقش برش لیزر و خدمات برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

 

همیشه ایده های زیادی در ذهن افراد وجود دارد اما تبدیل کردن این ایده ها به واقعیت، معمولاً کار ساده و در دسترسی نیست. برش لیزری اما در یک نگاه خلاصه، فعالیتی است که ایده های خاص و مختلف را به مرحله اجرا می رساند. این کار به شما کمک می کند تا بسیاری از نقشه های اولیه را به خوبی عملی کنید و دست به فعالیت هایی بزنید که پیش از این، چندان امکان پذیر به نظر نمی رسیدند.

اگر متوجه نیاز به استفاده از برش لیزری شدید، می توانید با هزینه ای بسیار مناسب از خدمات برش لیزری در پویان فلز استفاده کنید. این خدمات با استفاده از جدید ترین روش های جهانی و به روز ترین استاندارد ها به شما ارائه می شوند. استفاده از دستگاه های مدرن و مجهز، موجب شده است که پویان فلز به یک انتخاب قابل اعتماد برای افراد مختلف در صنایع بزرگ و کوچک تبدیل شود. این شرکت همه فعالیت های خودش را به پشتوانه همین اعتماد انجام می دهد.

خدمات برشکاری یا خدمات برش لیزری, خدمات برش کاری, برش لیزر, برش لیزری, پویان فلز, خدمات برش لیزر قطعات فلزی, برش لیزری CNC, خدمات برش لیزری, شرکت پویان فلز , دستگاه CNC برش لیزر, خدمات برش لیزری فلزات و برش لیزر

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز