نحوه تبدیل چاپگر سه بعدی به برش لیزری

نحوه تبدیل چاپگر سه بعدی به برش لیزری

امروزه تقریباً هر سازنده حداقل یک چاپگر سه بعدی در اختیار دارد. چاپگرهای سه بعدی ابتدا یک ایده جذاب به نظر می‌رسیدند اما حالا به عنوان ابزاری کاربردی و در دسترس برای موارد مختلف به شمار می‌روند. استفاده از آن‌ها در صنعت مدتی است که مرسوم شده و این موضوع بی دلیل نیست.

این موردی بسیار جالب است چون بسیاری فکر نمی‌کردند وسیله‌ای در ظاهر ساده و ابتدایی، به این زودی بتواند جای خود را در مراکز بسیاری باز کند. نه تنها می‌توانید از چاپگر سه بعدی خود برای چاپ استفاده کنید، بلکه امکان استفاده از آن به صورت یک سکوی حرکتی سه جهته نیز وجود دارد.

نحوه تبدیل چاپگر سه بعدی به برش لیزری

به عنوان مثال با اتصال لیزر به اکسترودر، می‌توانید چاپگر سه بعدی خود را به راحتی به دستگاه حکاکی لیزر یا حتی کاتر تبدیل کنید. با استفاده از این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، می‌توانید ابعاد دیگری نیز به کار خود اضافه کرده و در این زمینه خلاقیت خود را نشان دهید.

اگر همه قطعات چاپگر خود را متصل به هم نگه دارید، می‌توانید بسیار سریع یک ماشین دو منظوره بسازید. دیود لیزر، تنها هزینه جدید برش لیزری شما خواهد بود که در مقایسه با هزینه‌های جانبی دیگر بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

 

برش لیزری

  

یک روش مناسب برای کنترل لیزر، استفاده از سیگنال pwm فن خنک کننده بخشی برای ورودی pwm لیزر است. در حالی که مشغول کار با لیزر هستید، به فن خنک کننده بخشی نیازی ندارید و کنترل آن با gcode ساده است. این به شرطی است که لیزر از ولتاژ ورودی مشابه چاپگر استفاده کند.

در بسیاری از مدل‌های جدید این امکان وجود دارد اما ممکن است در مدل چاپگر شما این مورد به کار نرفته باشد که در این صورت احتمالاً قادر خواهید بود تا از منبع تغذیه موجود برای تأمین انرژی لیزر نیز استفاده کنید. این کار به این دلیل انجام می‌شود که شما در هنگام برش لیزر از بستر گرم و داغ استفاده نمی‌کنید. در این صورت انرژی زیادی برای لیزر باقی خواهد ماند و می‌تواند کار را با دقت و ظرافت بیش‌تری به سرانجام برساند.

 

 

به شما توصیه میکنیم در خصوص برش لیزری و تکنولوژی برش لیزر بیشتر بدانید 

تکنولوژی برش لیزری چیست ؟

 

 

یک موردی که با لیزر کاملاً به آن احتیاج دارید و احتمالاً قبلاً آن را روی چاپگر سه بعدی خود ندارید، محفظه‌ای است که دریچه‌ای به بیرون دارد. حکاکی با لیزر و حتی برش لیزری دود زیادی تولید می‌کند که برای تنفس مناسب نیست. لازم به ذکر است که بوی آن نیز وحشتناک است.

بسیاری قبل از دانستن وجود چنین محفظه‌ای قید کار را زده و به فکر راه حل دیگری می‌افتند. این محفظه لزوماً پیچیده نیست فقط مقداری مصالح ساختمانی با درب برای دسترسی به داخل دارد. اگر می‌خواهید پنجره‌ای برای دیدن به پیشرفت چاپگر خود اضافه کنید، توصیه من استفاده از اکریلیک نارنجی است. زیرا باعث جلوگیری از تولید بیش‌تر نور آبی لیزر می‌شود و از شما در برابر آسیب محافظت می‌کند.

مدل‌های دیگر هر کدام مزیت‌های خود را دارند اما هیچ کدام در این زمینه نمی‌توانند کاربردی‌تر از اکریلینک نارنجی باشند. برای اگزوز، می‌توانید یک فن تهویه ساده با مقداری کانال انعطاف پذیر با هزینه کمتر از 20 دلار از چین تهیه کنید.

 

برش لیزری



با این حال اگر می‌خواهید یک قدم جلوتر بروید و لیزر خود را حتی بهتر کنید، می‌توانید اضافه کردن یک کمک هوایی را در نظر بگیرید. با منفجر کردن سریع همه دودهای تولید شده و ذرات سست، می‌توانید از تغییر رنگ اطراف قسمت‌های حکاکی شده جلوگیری کرده و همچنین قدرت لیزر را افزایش دهید زیرا هیچ دود مانعی برای مسیر ایجاد نخواهد کرد.

به خصوص هنگام برش چوب این می‌تواند نتیجه بسیار تمیزتری به شما بدهد. در پایان کاملاً تفاوت استفاده از آن را به چشم خواهید دید و تفاوت ایجاد شده، دلیل بسیار محکمی برای استفاده از این وسیله است. برای منبع هوا، شما به نوعی کمپرسور یا پمپ هوا احتیاج دارید.

یک گزینه خوب استفاده از کمپرسور ایربرش است. زیرا آن‌ها عمدتاً بی صدا طراحی شده و هوای کافی برای کمک هوایی ساده را فراهم می‌کنند. از آن‌جا که می‌خواهید سرعت هوا از کمپرسور کوچک خود خارج شود، افزودن یک نازل کوچک مانند نازل چاپگر 3.2 میلی‌متری مفید خواهد بود.

 

برش لیزری



اگر قصد دارید کارهای زیادی از طریق برش انجام دهید، همچنین بهتر است یک میز عسلی یا مشبک انتخاب کنید که به شما اجازه دهد دود از محل برش کف مواد شما دور شود. اگر تمایلی برای پرداخت هزینه برای طرح لیزر میز عسلی ندارید، یک گزینه جایگزین استفاده از چند توری سیم، چند فاصله دهنده و یک صفحه پایین و ساختن وسیله ساده خودتان است.

 

برش لیزری


در این مورد اجباری وجود ندارد و می‌توانید با توجه به ابزاری که در اختیار دارید، وسیله‌ای مشابه میزعسلی را برای خود فراهم کنید. بسته به نوع چاپگر خود، می‌توانید این گزینه را در بالای صفحه ساخت قرار دهید یا اگر به صفحه شیشه‌ای قابل جابجایی دسترسی دارید، بسته به آنچه چاپگر برای آن احتیاج دارد، می‌توانید دو بستر را عوض کنید.

برش لیزر, برش لیزری, خدمات برش سی ان سی, پویان فرم فلز, دستگاه برش لیزر, برش لیزری CNC, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات برش لیزری, تکنولوژی برش لیزری, چاپگر سه بعدی

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز