مقایسه درب های فرفورژه با درب های فلزی برش لیزری CNC

مقایسه درب های فرفورژه با درب های فلزی برش لیزری CNC

اگر به دنبال تعویض درهای فعلی خانه تان هستید و یا خانه جدیدی می خواهید بخرید و به درهایش اهمیت زیادی می دهید، مواردی وجود دارند که باید در مورد آن ها اطلاع حاصل کنید. برای مثال برخی به درب های برش لیزری و برخی به درب های فرفورژه اهمیت می دهند. اگرچه درهای یک خانه، معیار اصلی سنجش نیست اما راه اصلی برای آمدن به خانه تان هستند و از این جهت می توان ارزشمند باشد.

به عنوان مجموعه پویان فلز، نگاهی کلی به تفاوت درب های فرفورژه با درب های فلزی برش لیزری CNC انداخته ایم تا انتخاب از میان این دو، ساده تر شود.

آهن فرفورژه و انواع درب های فرفورژه

شاید همه بدانند آهن چیست اما اینکه آهن فرفورژه چیست، چندان مفهوم جا افتاده ای در میان مردم نیست. اگرچه ممکن است هنگام دیدن آن را تشخیص دهید اما ممکن است نتوانید توضیح دهید که چیست و چگونه می توان تشخیص داد. آهن فرفورژه نوع خاصی از آهن است که از طریق فرآیند شکل دادن به آهن ساخته می شود. در واقع بجای فرایند سنتی ریخته گری، از روش کوبیدن و فرم دادن استفاده می شود که باعث می شود بسیار قوی و بادوام ساخته شود. در مقایسه با آهن چدن، مقدار کمی کربن هم داخل آن موجود است که باعث کیفیت بیشتر می شود.

 

درب های فرفورژه

 

کلمه «فرفورژه» به معنای شکل و فرم داده شده است و به قدری محبوب است که در درب های خانه ها، از درب های فرفورژه استفاده می کنند.
معمولا انواع درب های فرفورژه کاربردهای متفاوتی هم دارند که به چند نوع اشاره می کنیم.

• درب دوتایی آهن فرفورژه
• درب فرفورژه اصلی
• درب تکی فرفورژه

تمامی این طرح ها قابل دستکاری هستند و می توان به اشکال مختلفی درآورد. از این درب ها علاوه بر درب ورودی خانه، می توان برای پارکینگ، ویلا و حیاط استفاده کرد. همچنین برای پله ها، از این جنس آهن به عنوان نرده هم می توان بهره برد.

 

 

برش با استفاده از دستگاه لیزر چیست و فواید برش لیزر با دستگاه CNC

 

 

درب های برش لیزری CNC

برش لیزری با دستگاه برش لیزری انجام می گیرد. فرآیند هم اینگونه است که با استفاده از پرتو لیزر عمل تبخیر، ذوب شدن یا برای برش یا حذف مواد انجام می گیرد. برش لیزری CNC معمولا از علم نور، یک گاز کمکی و یک سیستم راهنما برای هدایت و تمرکز پرتوهای لیزر به قطعه مورد نیاز استفاده می کند که فوایدی زیاد هم دارد.

• سرعت زیاد نسبت به سایر روش ها
• ضایعات کمتر
• قابل استفاده بر روی اکثر مواد فلزی و غیرفلزی
• زمان پردازش کمتر و تولید بیشتر
• حداقل انحراف و پیچ و تاب در ساخت
• دقت بیشتر در مقایسه با آهن فرفورژه

 

درب های فرفورژه

 

اگرچه برش لیزر از اوایل دهه 1970 به صورت صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اما برش لیزر CNC اخیرا به روشی برای ساخت و تولید ابزار خانه، مدارس و کارخانه ها تبدیل شده است. خدمات برش لیزر با لیزرهای CNC بسیار مقرون به صرفه هستند و تمام نیازها را برطرف می کنند.

مقایسه درب های فرفورژه با درب های فلزی برش لیزری CNC

هرچه در مورد مقاومت و کیفیت درب های فرفورژه گفته شد، در مورد درب های فلزی برش لیزری CNC هم صدق می کنند. این درب ها هم کیفیت خالصی دارند و می توانند در انواع درب های خانه به کار گرفته شوند.

با این حال طی سال های اخیر برش لیزر به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرده چون بر روی تمامی متریال ها قابل استفاده است. همچنین برش لیزری CNC می تواند دوام، زیبایی بیشتر و جایگزینی و تعویض را ارائه دهد که مزیت بزرگی است.
زیبایی، قابلیت تعویض و دوام سه فاکتور بسیار مهم هستند. معمولا وقتی از دستگاه های برش لیزری استفاده می شود، می توان به تمام اشکال و طرح های مختلف، درب ساخت که تقاضای بازار را به خوبی تامین می کند.


هنگامی هم که قصد تعویض یک درب را داشته باشیم، می توانیم با ابعاد درب فعلی، یک درب جدید که با برش لیزری ساخته شده و کاملا اندازه است، سفارش دهیم.درب های فرفورژه هم بسیار عالی هستند و حتی طرفداران خاص خودش را دارند اما هنگامی که این سه فاکتور مهم را مد نظر قرار می دهیم، می توان گفت درب های فلزی برش لیزری CNC کمی بهتر هستند.

جمع بندی

طبیعتا اینکه دوست دارید از کدام درب استفاده کنید، بحث سلیقه شخصی است و افراد بر حسب علاقه می توانند یک مورد را انتخاب کنند اما بیشتر از آن که این مورد اهمیت داشته باشد، شرکتی است که این درب ها را ارائه می دهد. شرکت پویان فلز با نام «پویان فرم فلز خوارزمی» آماده ارائه خدمات در انواع درب های دلخواهتان است.

خدمات برشکاری یا خدمات برش لیزری, برش لیزر, برش لیزری, خدمات برش CNC, خدمات برش سی ان سی, دستگاه برش لیزر, درب های فرفورژه, برش لیزری CNC, دستگاه برش لیزری, پویان فرم فلز خوارزمی

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز