برش با استفاده از دستگاه لیزر چیست و فواید برش لیزر با دستگاه CNC

برش با استفاده از دستگاه لیزر چیست و فواید برش لیزر با دستگاه CNC

دستگاه لیزر عمدتاً از دو آینه تشکیل می شوند که در بین این دو آینه محیطی تشکیل می شود که با تابش و بازتابش پرتو ورودی را تقویت کرده و به وسیله ی آن عمل برش لیزر به وقوع می پیوندد. در این مقاله به معرفی برش لیزر به وسیله دستگاه CNC می پردازیم و نشان خواهیم داد که برش لیزری به وسیله دستگاه CNC  چه مزایا و فوائدی دارد.

نحوه کارکرد دستگاه برش لیزر

عمده ی طراحی ها و برش هایی که توسط این دستگاه صورت می گیرد توسط کامپیوتر و با استفاده از برنامه های ترسیمی مانند اتوکد یا کورل و یا دیگر برنامه های طراحی، طراحی شده و مورد استفاده قرار میگیرد.
در دستگاه لیزری عمدتا از گاز کربن دی اکسید استفاده می گردد و با استفاده از این گاز اقدام به تولید و تقویت لیزر می کنند.
هنگامی که این لیزر به اندازه ی کافی تقویت شد این لیزر از تیوپ لیزر خارج می شود و به سمت نقطه ی مورد نظر که می خواهیم در آن نقطه برشی ایجاد شود حرکت می کند و برش هایی که توسط برنامه های ترسیمی در کامپیوتر طراحی شده است بر روی کار پیاده می شوند.

 

فواید برش لیزر با دستگاه CNC

 

عمده ی لیزر استفاده شده در دستگاه برش کاری دارای اشعه ای با طول یک و نیم و با انرژی در محدوده ی یک تا دو هزار وات می باشد؛ اما همانگونه که میدانید با عبور لیزر از اجسام مختلف انرژی ذخیره شده در لیزر کاهش می یابد در نتیجه محدوده ای که در دستگاه لیزر برای برش انتخاب می شود اکثرا 20 میلی متر می باشد.


برخی از آلیاژ ها لیزری که دستگاه لیزر از خود تولید می کند را منعکس می کند و این امر به علت بوجود آمدن لیزر از فوتون رخ می دهد.
در واقع آلیاژ های آلومینیومی و مسی بیشتر از دیگر آلیاژها لیزر تولیدی دستگاه برش کاری را منعکس می کنند و به علت اینکه این آلیاژ ها رسانای خوبی هستند گرمای لیزر دستگاه لیزر را در سطح خود جذب می کنند و به همین علت لیزر در سطح این آلیاژ ها بهتر از موارد دیگر منعکس می شود.همچنین باید به این مورد اشاره کرد که لیزر تولیدی دستگاه لیزر برای برش کاری دارای قطری با اندازه یک میلیمتر می باشد.

 شما به عنوان یک علاقه مند برش لیزری می توانید اطلاعات دقیق تری از برش لیزری فلزات و انواع آن در لینک زیر بخوانید به شدت به شما پیشنهاد میگردد که این محتوا را مطالعه نمایید

برش لیزری چیست و انواع برش لیزری؟

 

فواید برش لیزر با دستگاه CNC

 

فواید برش لیزر با دستگاه CNC

یکی از دستگاه هایی که برای برش کاری از لیزر استفاده می کنند دستگاه های CNC می باشند. این دستگاه های برای دو مورد برش کاری فلزی و غیر فلزی از لیزر تولیدی دستگاه لیزر استفاده می کنند.
در برش های غیر فلزی توسط دستگاه CNC که برش کاری بر روی اجسام غیر فلزی مانند ام دی اف، انواع پارچه ها، چرم های تولیدی و مواد پلاستیکی و ... انجام می شود، از گاز دی اکسید کربن استفاده می شود. باید توجه داشت که از این گاز برای برش کانی هایی مانند سرامیک و شیشه و آینه نمی توان استفاده نمود.

 

خم کاری (Bending) چیست و چه کاربردی دارد؟


برش کاری های فلزی توسط دستگاه CNC با استفاده از لیزر تولیدی دستگاه لیزر اغلب برای برش کاری فلزات با ضخامت کم و دقت و ظرافت بالا استفاده می شود. برش کاری دستگاه CNC با لیزر برای فلزات با ضخامت 8 میلیمتر یا کمتر بیشتر کاربرد دارد. البته دستگاه لیزر قوی تری وجود دارد که می تواند فولاد را تا چندین میلیمتر برش دهد اما هزینه ی این کار بسیار زیاد است و اغلب به صرفه نیست.

فواید برش لیزر با دستگاه CNC

 

از مزایای استفاده از دستگاه CNC در برش کاری های لیزری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• با استفاده از لیزر می توان در اجسام مختلف برش های بسیار ظریف و ریزی در اندازه یک میلیمتر ایجاد نمود.
• دقت موجود در برش لیزری بسیار بالا است.
• با استفاده از برش کاری لیزری در دستگاه CNC می توان انواع برش کاری ها در طرح ها و شکل های پیچیده بر طبق خواسته ی مشتری را انجام داد.
• از دیگر مزایای برش لیزر عدم سوختگی سطح مورد برش است.
• با استفاده از برش کاری لیزر می توان از کمتر شدن ضایعات متریال برش کاری شده اطمینان حاصل کرد.

 

خم کاری در صنعت ورق کاری و اصول اولیه آن

 

در شرکت پویان فلز نیز خدمات متنوعی از قبیل خم کاری، پانچ، برش کاری با دستگاه لیزر و ... در اختیار مشتریان قرار می گیرد. از خم کاری و پانچ برای طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی استفاده می شود.
پس طراحی بدنه های فلزی در این شرکت توسط برش کاری با دستگاه لیزر و خم کاری و پانچ می تواند قطعه ی طراحی شده را تولید کرده و روانه بازار کرد.

خدمات برشکاری یا خدمات برش لیزری, خدمات برش کاری, برش لیزر, برش لیزری, خم کاری, خدمات سی ان سی, خدمات برش CNC, هواپویان, دستگاه برش لیزر, پویان فرم فلز خوارزمی

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز