خم کاری

خم کاری چیست؟

خم کاری یکی از رایج ترین مراحل ساخت ورق فلزی است. خم کاری فلز فرآیندی است که طی آن می توان فلز را با وارد کردن نیرو تغییر شکل داد. این تغییر شکل و خم شدن فلز در یک زاویه و شکل پیش بینی شده انجام می شود که اغلب به شکل 'V' یا 'U' است.

خدمات خم کاری به منظور دستیابی به مقاصد مختلف و طراحی ابزارهای گوناگون انجام می شود. از جمله ابزارهایی برای کشاورزی، دامداری، کشتی سازی، ساختمان سازی ها و صنایع گوناگون دیگر ساخته می شود.
ابزاری های مختلفی موجود است که به منظور خدمات خم کاری ورق فلز استفاده می شود. این ابزارها علاوه بر کاهش هزینه ها و عدم نیاز به نیروی انسانی بالا، سلامت افراد را نیز تأمین می کند و از آسیب هایی چون صدمه به دست ها جلوگیری می کند.

 

انواع خم کاری

خم کاری دستی

خم کاری دقیق

خم کاری گرم



ابزارهای خم کاری همچنین سرعت بالایی دارند و می توانند در مدت زمانی کوتاه تولید بالایی داشته باشند. همچنین دقت آن ها نیز نسبت به انسان ها بیشتر است و خطای خیلی پایینی دارند، بنابراین کیفیتی بی نظیر را ارائه می دهند. ابزارهایی که بدون خستگی و با نیرویی ماشینی کار می کنند و در نتیجه سودآوری بیشتری نیز دارند‌ و برای تولیدکنندگان بسیار به صرفه هستند.
یکی از شرکت های شناخته شده در امر خم کاری و خدمات خم کاری با دستگاه سی ان سی شرکت پویان فرم فلز خوارزمی است. این شرکت علاوه بر کارهایی چون برش لیزر، در فرایند تولید، کار خم کاری را نیز انجام می دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خم کاری چیست و چه کاربردی دارد می توانید به سایت پویان فرم فلز خوارزمی مراجعه کنید.

 

 

خم کاری

 

 

 



انواع خم کاری

خم کاری فناوری ای است که برای ایجاد فرم دلخواه در ورقه های فلزی انجام می شود. خدمات خم کاری علاوه بر استفاده متعددش، بسیار به صرفه و سودآور نیز می باشد.
برای خم کاری ابزارهای متعددی وجود دارد. برخی از این ابزارها قدیمی تر هستند و با معایب و مزایای خاص خودشان هنوز در صنعت استفاده می شوند. برخی نیز پیشرفته تر هستند. این ابزارها هر کدام برای خم کاری معین و خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله آن ها می توان با موارد زیر اشاره کرد:

 

 

خم کاری دستی

دستگاه خم کن دستی در مواردی استفاده می شود بخواهیم خم های گوشه دار ایجاد کنیم و یا در مواردی که خم های مورد نظر گوشه های محدودی داشته باشند استفاده می شود.
در این روش از خم کاری، دستگاه داری سه فک است. فک زیرین آن که بر روی دستگاه قرار دارد، فک بالایی که با پیچ و مهره ورق را روی دستگاه محکم می کند و فک سوم که عمل خم کاری را انجام می دهد.

ورق هایی که با خم کن دستی قابل شکل دادن هستند عبارتند از:

- ورق آهنی تا ضخامت ۳ میلی متر
- فولادهایی با کربن کم تا ضخامت ۳ میلی متر
- ورق آلومینیومی تا ضخامت ۶ میلی متر
- ورق مس و برنج تا ضخامت ۵ میلی

 

 

خم کاری در صنعت ورق کاری و اصول اولیه آن

 

 

خم کاری دقیق

خم کن های برقی یکی دیگر از ابزارهای موجود برای خدمات خم کاری است. خم کن های برقی نسب به خم کاری دستی سرعت بیشتری را دارا می باشند و مناسب برای استفاده در کارگاه ها و شرکت هایی هستند که نیاز به سرعت بالا برای تولید سریع دارند‌.
خم کن برقی از دقت و کیفیت خوبی برخوردار است. این دستگاه ها به طور معمول در ابعاد یک تا شش متر تولید می شوند.

از اجزای مختلف خم کن های برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- موتور الکتریکی خم کن برقی و دنده برعکس کننده دورها
- فک فوقانی
- صفحه گردان
- جعبه فرمان دستگاه که شامل کلیدهای روشن و خاموش و کنترلی است

 

خم کاری

 

 

 

خم کاری گرم

روش خم کاری گرم از قدیمی ترین روش ها در صنعت خدمات خم کاری است. این روش به علت وارد کردن حرارت بالا به فولاد و آسیب پذیر نمودن نقاط گرمادیده کمتر ترجیح داده می شود. این روش همانطور که از نام آن مشخص است با گرما دادن انجام می شود و ساخت کریستالی مواد را تغییر داده و آن را آسیب پذیر می کند.
در زمان هایی که به زاویه بسیار زیاد در خدمات خم کاری نیازمند باشیم از روش خم کاری گرم استفاده می کنیم. همچنین گفتنی است که پس از پایان عمل خم کاری باید عملیات حرارتی لازم بر روی آن نقطه انجام شود‌.

خم کاری با دستگاه CNC

خم کاری با کنترل عددی توسط رایانه یا خم کاری با دستگاه سی ان سی، یک فرآیند است که توسط پرس CNC انجام می شود. این ماشین ها می توانند ورق فلز را از عرض چند میلی متر به مقاطعی به طول چندین متر روی بزرگترین ماشین آلات صنعتی خم کنند.
خم کاری CNC به وسیله کد نویسی تحت کنترل قرار می گیرد و تنها به یک اپراتور نیازمند است. خم کاری سی ان سی برای شکل دادن انواع مختلفی از فلزات با جنس ها و ضخامت های گوناگون است. این روش که در شرکت پویان فرم فلز خوارزمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد بسیار به صرفه است و قابلیت انجام بهترین و دقیق ترین خدمات در کمترین زمان و بالاترین حجم را دارد.
 
خم کاری


شرکت پویان فرم فلز خوارزمی با استفاده از خم کاری سی ان سی، خدماتی بی نظیر و با دقت بالا را عرضه می کند‌. این شرکت مطابق با تکنولوژی های روز دنیا خم کاری ای بدون نقص را انجام می دهد. همچنین سفارشات را با ظرافت و دقت کم نظیر و سریع ترین زمان تحویل می دهد.
پویان فرم فلز خوارزمی که کار خود را با طراحی قطعات فلزی آغاز کرده بود، قدم به قدم دامنه فعالیت خود را گسترده تر کرد و هم اکنون به تولید کمپرسورها و تجهیزات جانبی نیز می پردازد‌. خدمات این شرکت با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت انجام می شود تا تمامی کسب و کارها بتوانند از آن ها استفاده کنند.

خم کاری, خمکاری, خدمات سی ان سی, خدمات خم CNC, خدمات خم سی ان سی, پویان فرم فلز, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات خم کاری, برشکاری فلزات

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز