مزایای برش لیزری

مزایای برش لیزری

ایده طراحی برای تولید که به اختصار به آن DFM می گویند، ایده جدیدی نیست. برای دهه ها تولیدکنندگان به دنبال راهی بودند که فرآیند تولید را سریع تر سازد. به طوری که وقت و هزینه کمتری صرف طراحی و دیزاین شود تا برای بازاریابی و فروش محصول و افزایش سطح تولید، منابع بیشتری در اختیار باشد.

جریان DFM تمرکز خود را بر سادگی محصولات گذاشت. به این صورت که تلاش می کرد تا محصولات تا جایی که ممکن است ساده و بدون پیچیدگی باشند تا تولید آن ها نیازمند تلاش کمتری باشد و با سرعت بالا تری انجام گیرد. به عنوان یک قانون کلی، هرچقدر طرح یک محصول پیچیده تر باشد، ساخت و تولید آن نیز دشوار تر می شود؛ و تولید دشوارتر به معنای صرف هزینه ی بیشتر است.

 

مزایای برش لیزری



با این حال، تکنولوژی برش لیزری این امکان را به همراه آورده است که می شود طرح های پیچیده را به راحتی اجرا و تولید کرد و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش داد.

به عبارت دیگر، با تکنولوژی برش لیزری به جای آن که طراحی و دیزاین محصولات ساده و بدون پیچیدگی شود، فرآیند ساخت و تولید ساده و راحت شده تا بتوان به راحتی محصولات پیچیده را با صرف هزینه و زمان کمتر تولید کرد که این امر خود باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در تولید شده است.

مزایای برش لیزری

به طور کلی، برش لیزری مزایای جانبی زیادی برای تولیدکننده در فرآیند تولید به همراه دارد. برای شروع به این موضوع توجه داشته باشید که با استفاده از دستگاه های مختلف لیزر کات، شما می توانید تقریبا هر جنس و ماده ای را با هر میزان ضخامتی برش دهید و یا روی آن حکاکی کنید.

کار با تکنولوژی برش لیزری آسان، سریع و دقیق است و به سرعت می تواند با تغییرات جدید هماهنگ شود و با توجه به نیاز بازار طراحی و ساخت یک محصول مورد نظر را عوض کند. همچنین تکنولوژی برش لیزر به عنوان یکی از تمیز و ظریف ترین تکنولوژی ها در برش کاری و حکاکی است چرا که تقریبا هیچ ماده اضافه ای تولید نمی کند و نیازی به پاکسازی پس از برش ندارد.

 

برش لیزری چیست و چه مزایایی دارد؟

 

البته مانند هر تکنولوژی دیگری، لیزر کات نیز معایب و محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال مصرف برق در دستگاه های لیزر نسبتاً بالا است و همچنین دستیابی به تسلط کامل برای کار با یک دستگاه لیزر کات نیاز به آموزش زیادی دارد.

چرا که اگر دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد، می تواند باعث سوختن و آسیب دیدن ماده و محصول شود و یا برش به شکل مطلوب تمیز از آب در نیاید. با این تفاسیر، از آن جایی که مزایای استفاده از لیزر به محدودیت های آن برتری دارد، استفاده از خدمات برش لیزری پویان فلز برای تولید به شکل روزافزون بیشتر و بیشتر می شود.

از لحاظ طراحی ساخت و تولید، استفاده از تکنولوژی برش لیزری برای هر محصولی مفید و همراه با مزایای فراوانی است. در بازاریابی هر نوع محصولی، قیمت و کیفیت دو عامل اصلی هستند که بر میزان موفقیت محصول مورد نظر تأثیر می گذارند. تکنولوژی برش لیزری با صرف هزینه های کمتر، محصولات با کیفیت تری می سازد که باعث می شود کارخانه بتواند محصولات خود را با کیفیت بالاتر و قیمتی پایینتر عرضه کند.

 

مزایای برش لیزری

 

علاوه بر این ها، برش لیزری در فرآیند تولید و ساخت از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. در واقع برش لیزر با استفاده از اشعه ای انجام می شود که حرارت آن چندین برابر بیشتر از حرارت خورشید است. به همین دلیل دستگاه های لیزر کات می توانند تقریباً هر ماده ای را به شکل دلخواه و با نهایت ظرافت و دقت برش بدهند. از قوی ترین و ضخیم ترین آلیاژ ها گرفته تا نازک ترین و حساس ترین پلیمر ها.

این خاصیت لیزر باعث شده است تا مهندسین سازنده و طراح محصولات، دیگر محدودیتی برای انتخاب جنس و ماده مورد نظر خود نداشته باشند. چرا که جنس محصول هر چه که باشد، لیزر می تواند آن را به شکل مطلوب و مورد نیاز برش دهد. از همین رو، مهندسین می توانند دقیقاً ماده ای را که برای کار مورد نظر ایده آل است برای ساخت انتخاب کنند.

 

برش لیزری چیست و مزیت های برش لیزر؟

 

به همین دلیل است که از موقعی که خدمات برش لیزر رواج یافته، خلاقیت و نوآوری در تولید محصولات نیز افزایش یافته است. برش لیزری هیچ محدودیتی از نظر هندسی ندارد. بنابراین قطعات و محصولاتی که مورد برش واقع می شوند می توانند در هر شکل و موقعیتی باشند چرا که در برش لیزری در واقع خود دستگاه لیزر کات هیچ تماس مستقیمی با ماده مورد نظر ندارد و تنها از طریق اشعه تغییرات لازم را روی ماده اعمال می کند. محصولات و ماده ها می توانند در هر موقعیت و شکلی قرار بگیرند و سپس با لیزر برش داده شوند.
در اکثر موارد نیز، بعد از برش لیزری نیاز به هیچ گونه تمیزکاری و پاکسازی و یا اصلاح نخواهد بود که به معنای افزایش سرعت تولید و افزایش راندمان تولید است.

 

مزایای برش لیزری

 

نکاتی که درباره برش لیزری باید بدانید

اگر چه خدمات برش لیزر برای طراحی در چرخه تولید بسیار کارآمد و مفید هستند، اما دست اندرکاران تولید باید نکاتی را درباره این تکنولوژی بدانند.

اولین موردی که مهندسین طراحی باید به آن توجه کنند این است که از مهندسی کردن بیش از اندازه پرهیز کنند. به عبارت دیگر بعضی مواقع مهندسین انتظارات غیر واقعی از برش لیزری دارند و محصولاتی را طراحی می کنند که قدرت تحمل و انعطاف پذیری بسیار محدودی دارند. طراحی اینگونه محصولات نیاز به صرف هزینه و زمان بیشتری نسبت به محصولات ساده تر دارد و اغلب با ضایعات زیادی همراه است.

نکته بعدی انتخاب ماده و جنس مناسب است. توجه داشته باشید این که دستگاه های لیزر پویان فلز می توانند هر ماده و جنسی را برش دهند به آن معنا نیست که می توانید از هر ماده ای برای ساخت محصول خود استفاده کنید. باید جنس قطعه یا محصول خود را به شکلی انتخاب کنید که تولید آن به صرفه، راحت و کم هزینه باشد.
پویان فلز با استفاده از تکنولوژی جذاب و کارآمد برش لیزری کار تولید را برای تولیدکنندگان بسیار راحت تر و به صرفه تر کرده است. خدمات برش لیزری به عنوان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین بخش های تولید شناخته می شود که توانسته کاری کند تا محصولات زیادی با هزینه های کمتر، سرعت بیشتر و البته کیفیت بالاتر به بازار برسند.

برش لیزر, برش لیزری, پویان فلز, هواپویان, دستگاه برش لیزر, خدمات برش لیزر قطعات فلزی, برش لیزری CNC, دستگاه برش لیزری, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات برش لیزری, تکنولوژی برش لیزری

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز