نقش برش لیزر و خدمات برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

دستگاه های برش لیزر امروزه در هر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و دیگر به سختی می شود حتی تصور کرد در ساخت محصولی از خدمات برش لیزر استفاده نشده باشد. دستگاه های برش لیزر در زمینه های گوناگونی به کار گرفته می شوند از طراحی و ساخت تجهیزات و لوازم پزشکی گرفته تا طراحی و ساخت و کنترل کیفیت ریزترین قطعات الکترونیکی و مکانیکی.

مزیت مهم برش لیزری این است که اشعه های ساطع شده از دستگاه های برش لیزر به دلیل قدرت و دقت بسیار بالا قادر هستند تا برش هایی بسیار ظریف و جزئی را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنند.

اشعه های لیزر می توانند در هر سطحی اعم از چوب، آهن، فلز، شیشه، پارچه و ... نفوذ کنند. خدمات برش لیزر تنها محدود به برش لیزری نمی شود. بلکه در بسیاری از موارد از اشعه های لیزر برای حکاکی، نشانه گذاری و حتی جوش دادن نیز استفاده می شود. دستگاه های برش لیزری انواع و مدل های گوناگونی دارند که دلیل آن تنوع کارکرد این دستگاه ها است.

به عنوان مثال در پویان فرم فلز خوارزمی برای هر کدام از موارد حکاکی، برش لیزر و علامت گذاری بر روی سطوح گوناگون و متــــفاوت از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. همـــــه ی این ویژگی ها و مزیت های دستگاه های لیزر باعث شده است تا استفاده از آن در صنعت لوازم خانگی نیز بسیار رایج باشد. در این مطلب از وبسایت پویان فلز به بررسی لیزرکاری لوازم خانگی می پردازیم.

 

 

نقش برش لیزر و خدمات برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

 

 

برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

امروزه در تمام کارخانه های بزرگ تولید لوازم خانگی از دستگاه های صنعتی برش لیزر برای طراحی و ساخت لوازم خانگی با بهترین کیفیت ممکن استفاده می شود. کمی قبل تر به دقت و ظرافت بسیار بالای لیزر به عنوان یکی از مهم ترین مزیت های برش لیزری اشاره کردیم اما این تنها دلیل استفاده از برش لیزری برای تولید لوازم خانگی نیست.

از دیگر مزایای استفاده از خدمات برش لیزر برای کارخانه های تولید لوازم خانگی این است که استفاده از اشعه های لیزر نسبت به روش های سنتی بسیار سریع تر است. برای کارخانه های بزرگ سرعت تولید بسیار حائز اهمیت است و دستگاه های برش لیزری در مقیاس صنعتی باعث افزایش نرخ تولید کارخانه ها و در نتیجه افزایش سود آن ها در دراز مدت می شوند.

مورد دیگری که باعث می شود استفاده از دستگاه های لیزر کات یا همان برش لیزری در تولید لوازم خانگی ایده آل باشد، این است که دقت و ظرافت این دستگاه ها آن قدر بالاست که هیچ گونه جای لک و آلودگی ناشی از ایجاد برش بر سطوح باقی نمی گذارند. این موضوع به خصوص در زمینه ی تولید لوازم خانگی بسیار مهم و حیاتی است.

چرا که لوازم خانگی مانند تلویزیون، یخچال، ماشین لباس شویی و ظرف شویی و ... در هر خانه ای علاوه بر کاربرد اصلی که دارند، به نوعی به عنوان دکور نیز به کار گرفته می شوند و در زیبایی فضای داخلی خانه ها نقش به سزایی دارند.

به همین دلیل کوچک ترین ایرادی در طراحی و ظاهر لوازم خانگی کاملاً به چشم خواهد آمد و موجب نارضایتی مصرف کننده خواهد شد؛ اما استفاده از اشعه ی لیزر برای ایجاد برش، حکاکی، علامت گذاری و ... از آن جایی که به جز اشعه ی ساطع شده از دستگاه لیزر هیچ تماس دیگری بین دستگاه و سطح برقرار نیست، به کارخانه های تولید لوازم خانگی کمک کرده است تا محصولات خود را با نهایت ظرافت و زیبایی عرضه کنند.

 

نقش برش لیزر و خدمات برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

 

انواع لیزر در صنعت لوازم خانگی

دستگاه های لیزر صنعتی انواع مختلفی دارند که بسته به این که در چه صنعتی به کار گرفته می شوند و برای کار روی چه محصولی مورد استفاده قرار می گیرند، طراحی شده اند. به عنوان مثال دستگاه لیزر گازی برای کار روی شیشه، بعضی از پلاستیک ها و چرم و سطوح مشابه استفاده می شود.
از طرف دیگر دستگاه های لیزر سرامیکی برای کار روی سطوح پلاستیکی، آهنی و برخی از انواع سرامیک مناسب هستند چرا که قدرت نفوذ بالاتری دارند و قوی تر هستند.

 

نقش برش لیزر و خدمات برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

 

 

علاوه بر جنس سطح محصول مورد نظر، این که محصول در چه مرحله ای از ساخت قرار دارد نیز در انتخاب نوع دستگاه لیزر مؤثر است. به عنوان مثال برای حکاکی و علامت گذاری روی محصول که از مراحل نهایی ساخت به شمار می رود، از دستگاه های ضعیف تر استفاده می شود که قدرت نفوذ کمتری دارند و فقط تا عمق مشخصی از سطح نفوذ می کنند که برای حکاکی مناسب است.

خدمات برش کاری, برش لیزر, برش لیزری, دستگاه برش لیزر, خدمات برش لیزری, تکنولوژی برش لیزری, لیزر کات, برش لیزر در صنعت لوازم خانگی, خدمات برش لیزری فلزات و برش لیزر, خدمات برش لیزر

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز