یافتن دستگاه برش لیزری مناسب

راهنمایی برای یافتن دستگاه برش لیزری مناسب

برای اکثر تولیدکنندگان، خرید دستگاه برش لیزر صنعتی یک سرمایه گذاری اساسی است. این فقط قیمت اولیه‌ای نیست که پرداخت می‌کنید، بلکه این واقعیت است که خرید آن تأثیر زیادی در کل روند تولید خواهد داشت. اگر تجهیزات نادرستی انتخاب شده باشد، باید مدتی طولانی با این تصمیم زندگی کنید. این غیر عادی نیست که ببینیم تولیدکنندگان به مدت 7 تا 10 سال از یک لیزر استفاده می‌کنند.

آیا می‌دانید بهترین روش خرید دستگاه برش لیزری چیست؟ حتی اگر در حال حاضر مالک آن هستید، چند سال پیش آن را خریداری کردید و از آن زمان چه تغییری کرده است؟ پس این راهنما که توسط خدمات پویان فلز تهیه و آماده شده، باید در تصمیم گیری برای خرید یک سرمایه به شما کمک کند که عملیات تولید شما را به قله‌ای جدید برساند.

 

در خرید دستگاه برش لیزر ابتدا باید به چه چیزی فکر کنیم؟

آیا واقعاً نیاز به سرمایه گذاری در برش لیزری داریم؟

از کجا می دانید زمان مناسب برای داشتن لیزر است؟

کنترل فرآیند برش لیزری به چه معناست؟

دستگاه برش لیزری را از چه کسانی بخریم؟

CO2 یا فناوری فیبر؟

آیا در برش لیزری به دستکاری مواد نیاز خواهیم داشت؟

آیا به نرم افزار جدیدی نیاز خواهیم داشت؟

هزینه واقعی کارکرد تجهیزات خدمات برش لیزری چقدر است؟

چگونه خرید دستگاه برش لیزری را تأمین مالی خواهیم کرد؟

آماده سازی برای تحویل و نصب دستگاه لیزرکات

برای سهولت در تصمیم گیری برای خرید برش لیزر، چه کاری می‌توان انجام داد؟

سخن نهایی

 

 

 

 

در خرید دستگاه برش لیزر ابتدا باید به چه چیزی فکر کنیم؟

اگر سؤال واقعی این باشد که «آیا من باید دستگاه برش لیزری بخرم؟» به دلایل زیادی، شاید سرمایه‌گذاری متفاوت ممکن است برای فعالیت های تولیدی شرکت منطقی‌تر باشد. بررسی همه گزینه‌های موجود می‌تواند پشیمانی احتمالی در آینده را به حداقل برساند.

بسته به میزان قطعه، یک پرس‌کن ممکن است کمترین هزینه را برای هر قطعه ارائه دهد. با این حال، وقتی در مورد پرس تشکیل فلز صحبت می‌کنید، در مورد نیاز به سرمایه گذاری در ابزار نیز صحبت به میان می‌آید. مهر زنی همچنین توانایی انجام چندین کار مانند شکل دادن و ضربه زدن را به عنوان بخشی از فرآیند تولید ارائه می‌دهد.

 

دستگاه برش لیزری

 

یک پرس پانچ برجک می‌تواند سوراخ ها و اشکال را از لحاظ اقتصادی برش دهد، اما باز هم شامل ابزار می‌شود. یک دستگاه پانچ نیز نمی‌تواند با سرعت تولید دستگاه های برش لیزر مطابقت داشته باشد. همانند پرس، برخی از فرم ها را می توان بر روی پرس پانچ انجام داد.

یک سیستم پلاسما با کیفیت بالا برای مواد ضخیم و برای کاربردهایی که کیفیت لبه در آنها مهم نیست، مناسب است. واترجت ساینده همچنین برای مواد ضخیم و کاربردهایی که در آن فلز نمی تواند یک منطقه تحت تأثیر حرارت داشته باشد، مفید است که این مسئله در اکثر روش های برش حرارتی وجود دارد.

هر دو سیستم برش پلاسما و واترجت هزینه کمتری نسبت به دستگاه های برش لیزر دارند، اما بسیاری از اوقات با سرعت برش لیزر مطابقت ندارند. البته، سیستم های برش پلاسما و واترجت می توانند با استفاده از چندین هد و توانایی برش کاری های انباشته، بهره وری را افزایش دهند. این برنامه بدیهی است بر آنچه دقیقاً نیاز دارید تأثیر خواهد گذاشت.

 

دستگاه برش لیزری

 

 

 

آیا واقعاً نیاز به سرمایه گذاری در برش لیزری داریم؟

شرکتی که دستگاه برش لیزری ندارد، معمولاً کار را به یک یا چند مغازه کار با این قابلیت منعقد می کند. این سناریو ریسک زیادی را شامل نمی شود و اگر در زمان تحمل مقداری انعطاف داشته باشید می تواند کارساز باشد.
اما آن زمان فرا خواهد رسید که باید از خود بپرسید آیا زمان آن فرا رسیده است که شرکت برش لیزر را در داخل خود ارائه دهد. این مهم باید مورد توجه قرار گیرد حتی اگر روابط تجاری با پیمانکار فرعی عالی باشد.

 

 

از کجا می دانید زمان مناسب برای داشتن لیزر است؟

ببینید ماهانه چقدر برای قطعات برش لیزری هزینه می کنید. به قول هنری فورد، «اگر به دستگاهی نیاز دارید و آن را خریداری نمی کنید، در نهایت خواهید دید که هزینه آن را پرداخت کرده اید و ندارید.»

اگر تصمیمی برای لیزرکات در داخل گرفته شود، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که لازم باشد دلیل سرمایه گذاری را توجیه کنید. هزینه های مربوط به انعقاد قرارداد برش لیزر فقط نقطه شروع توجیه است. فرآیند تولید با برش لیزر داخلی چقدر سازنده تر خواهد بود؟ این چگونه بر زمان سرب تأثیر می گذارد؟ از نظر هزینه، شما نه تنها هزینه دستگاه برش لیزر را دارید، بلکه هزینه های کارگری و قابل قبولی نیز دارید، مانند گاز کمکی برش لیزری.

پی بردن به این پاسخ‌ها به مدیریت بالاتر یا حتی یک موسسه وام دهنده برای ایده‌ای در مورد پس انداز تولید و بازده بعدی سرمایه گذاری پس از سرمایه گذاری اولیه می دهد.

 

 

برش لیزری و نقش آن در تمامی صنایع

 

 

کنترل فرآیند برش لیزری به چه معناست؟

به غیر از مسائل مالی، وقتی تولیدکنندگان دلایلی ارائه می دهند که چرا به دنبال خرید دستگاه برش لیزر هستند، از خود بپرسید آیا در این گروه قرار دارید یا نه. سؤالاتی که به موارد کنترلی معروف شده‌اند:

• چند بار به دلیل تأخیر در تحویل، کسب و کار خود را از دست داده ایم؟
• آیا تاکنون مجبور شده ایم قطعات را به دلیل کیفیت پایین رد کنیم؟
• اگر ما توانایی داشتن دستگاه برش لیزری خود را داشته باشیم چگونه به ساختن تصویر بهتری از ما کمک می‌کند؟

 

 

دستگاه برش لیزری

 

 

دستگاه برش لیزری را از چه کسانی بخریم؟

به عنوان تولید کننده، منابع زیادی برای خرید دستگاه برش لیزر دارید. فروشندگانی وجود دارند که در تجهیزات مورد استفاده و تولید کنندگان تجهیزات اصلی تخصص دارند که تجهیزات پیشرفته برش و حتی ماشین آلات نوسازی را ارائه می دهند که ممکن است قدرت تولید ماشین های جدید را نداشته باشند، اما هنوز هم می توانند بدون هیچ کار مجددی، بسیار کارآمدتر از ماشین های مشابه باشند.

توجه کنید که فناوری امروز به تعمیر و نگهداری چندانی احتیاج ندارد، اما هنگامی که دستگاهی خراب می شود می خواهید در اسرع وقت، پشتیبان روی آن کار کند. همچنین در مورد در دسترس بودن و تحویل قطعات اطلاعات کسب کنید. باز هم دستگاه برش لیزری که به دلیل قطعه آسیب دیده نمی‌تواند برش دهد، آن را برش نمی‌دهد.

توجه داشته باشید از دستگاه‌های برش لیزری که در صنعت قابل شناسایی هستند، معمولاً مدل‌های OEM مقادیر فروش بالاتری دارند.

 

 

CO2 یا فناوری فیبر؟

در حال حاضر دو نوع لیزر اکثر بازارهای صنعتی را تشکیل می دهند: لیزرهای سنتی گاز COCO2 و لیزرهای الیاف حالت جامد جدیدتر (شکل 1 را ببینید). لیزرهای COCO2 طی دو دهه گذشته مشغول کار در صنعت تولید فلز بوده اند. این لیزرها با کارکرد برق از طریق یک رزوناتور پر از گاز که شامل COCO2 است (استفاده از آینه‌ها برای تمرکز و تحویل پرتو کار می‌کنند. در لیزر فیبر، از بانکهای دیود برای ایجاد لیزر استفاده می‌شود و از طریق کابل فیبر نوری کانال، تقویت می شود، دقیقاً همان چیزی که در صنعت مخابرات استفاده می شود.)

لیزر فیبر که اولین بار در حدود سال 2008 ساخته شد، دارای هزینه های عملیاتی کمتری است و سرعت برش بیشتری نسبت به لیزر COCO2 دارد. در ابتدای کار فن‌آوری فیبر می‌تواند در این سرعت‌های بالاتر فقط در مواد نازک برش یابد، اما با ظهور لیزرهای قدرتمندتر، لیزرهای الیافی سرعت برش قوی را حتی در ماده ضخامت 0.5 اینچ نشان می‌دهند. در نتیجه، لیزرهای الیافی علی رغم قیمت بالاتری که دارند، به عنوان گزینه محبوب شناخته می شوند.

 

همه چیز در مورد برش لیزری

 

همچنین، فناوری الیاف ممکن است فرصت های جدیدی را برای یک سازنده ایجاد کند. این دستگاه‌ها می‌توانند مواد بازتابنده، مانند برنج و مس را برش دهند، در حالی که این کار برای لیزرهای COCO2 دشوار است.

بعضی از برنامه ها هنوز هم برای لیزرهای COCO2 مناسب تر هستند، مانند برنامه هایی که به کیفیت لبه خوب روی مواد ضخیم تر یا تخصصی نیاز دارند. همچنین، برخی از تولیدکنندگان ممکن است با فناوری COCO2 احساس راحتی کنند زیرا آنها چندین سال از آن استفاده کرده اند و این شرکت دارای تخصص تعمیر و نگهداری داخلی است.

پس از پایان دوره گارانتی، به خاطر داشته باشید که باید درباره تعمیر و نگهداری مداوم تصمیم بگیرید. آیا به راحتی در درجه اول برای سرویس به OEM اعتماد می کنید، یا دوست دارید خودکفا باشید، شاید برای هرگونه نگهداری به منبع شخص ثالث اعتماد کنید؟ از آنجا که لیزر فیبر در هنگام تولید لیزر دارای قطعات متحرک یا آینه کمتری است، برخلاف رزوناتور COCO2 معمولی، در طول عمر خود به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد.

 

 

آیا در برش لیزری به دستکاری مواد نیاز خواهیم داشت؟

همچنین انتخاب برخی از تجهیزات برای حمل و نقل اتوماتیک مواد نیز مورد توجه است. امروزه این مسئله حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است، به دلیل سرعت برش قابل توجهی که در فناوری لیزر فیبر وجود دارد.

 

دستگاه برش لیزری

 

 

به همین دلیل لازم است بدانید که چگونه از این قابلیت برش لیزری جدید استفاده خواهید کرد. آیا قصد دارید لیزر را هر روز فقط چند ساعت یا چند شیفت انجام دهید؟ آیا بر اساس زمان معمول برای پردازش ورق مواد، آیا اپراتور شما می تواند لیزر را بارگیری و تخلیه دستی کند، حتی اگر میز شاتل دوم داشته باشد؟ به حداقل رساندن هزینه کار در تولید قطعه برای سودآوری و رقابت در تجارت شما چقدر مهم است؟

گاهی اوقات سازندگان فلز تصمیم می‌گیرند بلافاصله اتوماسیون حمل و نقل مواد را خریداری نکنند. اگر این مسیر را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که سیستم های پالت یا حتی یک برج ذخیره سازی و بازیابی خودکار می توانند در آینده به راحتی اضافه شوند.

 

 

آیا به نرم افزار جدیدی نیاز خواهیم داشت؟

در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان از یک بسته نرم افزاری استفاده می کنند که همه به آن عادت کرده اند. آیا این نرم افزار می‌تواند با دستگاه برش لیزر جدید کارا باشد، یا خرید نرم افزار OEM بهتر است؟ اگر مورد دوم، چه قابلیت های جدیدی با نرم افزار جدید ارائه می شود؟

 

دستگاه برش لیزری



از آنجا که بیشتر کشورهای تولیدکننده در مورد افزایش ارتباط بین دستگاه‌ها و سیستم‌های نرم افزاری صحبت می‌کنند، از شما می‌پرسند که آیا این نرم افزار جدید قادر به اجرای ماشین‌های دیگر موجود در کف مغازه است؟ علاوه بر این، ارزش دارد که در مورد چگونگی ادغام لیزر در شبکه شرکت گفتگو کنید. سرعت برش لیزری تنها چیزی نیست که با سرعت فوق العاده سریع افزایش می‌یابد. جمع آوری اطلاعات مربوط به تولید در یک چشم به هم زدن منجر به تصمیم گیری به موقع و تأثیرگذار برای تولید کنندگان می شود.

 

 

هزینه واقعی کارکرد تجهیزات خدمات برش لیزری چقدر است؟

با چنین سرمایه گذاری کلیدی، یک تولید کننده باید بداند تجهیزات در چه سطحی از بهره وری کار می‌کنند. شما باید بیش از اینکه دستگاه در حال کار است یا کار نمی‌کند بدانید. اینجاست که نظارت بر عملکرد تجهیزات وارد می‌شود.

برای شما مهم است که بدانید آیا نرم افزار می تواند کارایی کلی تجهیزات دستگاه برش لیزر OEE را در زمان واقعی اندازه گیری کند. در این صورت، آیا می‌توانید از این نرم افزار برای سایر دستگاه‌ های برش لیزری شما نیز استفاده کنید، بنابراین «ظرفیت پنهان» را در جایی که فکر می کردید وجود ندارد کشف کنید؟

با هزینه حدود 1 درصد قیمت تجهیزات، نرم افزار نظارت می‌تواند با بازپرداخت های کمتر از چهار ماه 10 تا 50 درصد بهره وری افزایش دهد.

 

 

مزایای برش لیزری

 

 

چگونه خرید دستگاه برش لیزری را تأمین مالی خواهیم کرد؟

در حالی که برخی از تولیدکنندگان برای لیزر پول نقد پرداخت می کنند، اکثریت آنها از روشی استفاده می کنند تا خرید را تأمین کنند. تصور نکنید که بانک شما بهترین منبع برای تأمین اعتبار خرید تجهیزات لیزر است. به گزینه‌های دیگر از جمله OEM نگاه کنید، بسیاری از آنها سلاح های مالی خود را دارند.
همچنین، اگر گزینه تأمین مالی OEM را انتخاب کنید، تصور نکنید که خدمات بهتری دریافت خواهید کرد.

 

 

آماده سازی برای تحویل و نصب دستگاه لیزرکات

آماده سازی برای تحویل و نصب موفقیت آمیز اصلاً اول در نیازها است.

اول اینکه به صورت اساسی چه چیزی لازم است؟

دوم، دستگاه برش لیزری باید در مکان مناسب مرکز، ترجیحاً دور از مناطق سخت محیطی قرار گیرد.

شما همچنین باید بهترین مکان را برای لیزر پیدا می‌کردید تا بتواند به جریان کارآمد جاهای خالی لیزر برای فرآیندهای تولید پایین دست کمک کند.

برای بسیاری از شرکت‌ها، تحویل قطعه جدیدی از تجهیزات اصلی تولید تجربه جدیدی است. شرکتی که دستگاه برش لیزر را تهیه کرده است می‌تواند به سؤالات شما در مورد حمل و نقل پاسخ دهد. آنها این کار را به طور مداوم انجام می‌دهند.

 

 

برای سهولت در تصمیم گیری برای خرید برش لیزر، چه کاری می‌توان انجام داد؟

با پاسخ دادن به این سؤال‌ها و به دست آوردن نقل قول‌ها بر اساس بازخورد می‌توان انتخاب عرضه کننده دستگاه برش لیزر را به دو تا سه منبع محدود کرد. از آنجا شما باید مدل مناسب را پیدا کنید، در هنگام نمایش تجهیزات سؤالات مناسب را بپرسید و به دنبال قیمت قابل قبولی باشید. به یاد داشته باشید، موارد مهم بسیاری وجود دارد که باید در مذاکره نهایی در مورد آنها بحث کنید.

 

دستگاه برش لیزری



خرید چنین دستگاهی می تواند کاری طاقت فرسا باشد. به همین دلیل ممکن است پیوستن به یک انجمن صنفی مانند انجمن تولیدکنندگان و تولیدکنندگان برای ایجاد ارتباط با همتایان تولید کننده برای یادگیری از آنها منطقی باشد و یا حتی جستجوی کمک شخصی که این نوع صنعت را تجربه کرده یا با آن آشنا است. برای خرید تجهیزاتی مانند این، چنین تلاشی احتمالاً ارزشمند خواهد بود.

 

 

سخن نهایی

طبیعتاً پروسه یافتن و خرید یک دستگاه برش لیزری که بتواند نیازهای ما را رفع کند، کاملاً سخت و حتی طاقت فرسا است اما با خدمات برش لیزر و برش لیزری پویان فلز که با سال ها تجربه در زمینه صنعت، حرف اول را در حرفه اش می زند، نیازهای شما در یک چشم بهم زدن رفع خواهد شد. تنها کافی است ارتباط برقرار کنید تا تفاوت را با سایر شرکت ها احساس کنید.

خدمات برشکاری یا خدمات برش لیزری, برش لیزر, برش لیزری, پویان فلز, پویان فرم فلز, دستگاه برش لیزر, دستگاه برش لیزری, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات برش لیزری, تکنولوژی برش لیزری, دستگاه های لیزر کات

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز