انواع دستگاه های برش لیزر و لیزرکات و مزیت های هرکدام

انواع دستگاه های برش لیزر و لیزرکات و مزیت های هرکدام

تفاوت دستگاه های لیزر مختلف در واقع بر می گردد به انواع مختلف لیزر هایی که در دستگاه لیزر مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از انواع لیزر، برای ایجاد برش لیزر، خمکاری، برشکاری و پانچ روی یک دسته از سطوح با ضخامت مشخص قابل استفاده هستند.به طور کلی، برای کار روی سطوح وسیع پلاستیکی، فلزی یا چوبی مانند طراحی بدنه های فلزی یا طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی، دستگاه لیزر با قدرت بالا نیاز است. 

از طرف دیگر، برای سطوح نازک تر دستگاه های با قدرت پایین کارایی بیشتری دارند. می توانند برشکاری را با ظرافت اجرا کنند. همه ی این خدمات توسط پویان فلز ارائه می شوند.

 

چند نوع دستگاه برش لیزر وجود دارد؟

دستگاه لیزر گازی / لیزر کاتر دی اکسید کربن

مزایای دستگاه لیزر کریستال

مزایای دستگاه لیزر فایبر گلس / لیزر کاتر فایبری

بهترین نوع دستگاه لیزر کدام است؟

 

 

 

انواع دستگاه برش لیزر و لیزرکات 

 

 

 

چند نوع دستگاه برش لیزر وجود دارد؟

امروزه به طور کلی سه مدل دستگاه لیزر پر استفاده هستند که در ادامه به معرفی ویژگی ها و مزایای هر کدام می پردازیم.

 

 

در این مقاله به معرفی برش لیزر به وسیله دستگاه CNC می پردازیم و نشان خواهیم داد که برش لیزری به وسیله دستگاه CNC  چه مزایا و فوائدی دارد.

برش با استفاده از دستگاه لیزر چیست و فواید برش لیزر با دستگاه CNC

 

 

 

دستگاه لیزر گازی / لیزر کاتر دی اکسید کربن

در این دستگاه ها برش لیزر با استفاده از تحریک الکتریکی گاز دی اکسید کربن انجام می شود. دی اکسید کربن در این دستگاه لیزر به دلیل واکنش شیمیایی ترکیب گاز هایی مانند نیتروژن و هلیوم تولید می شود.
دستگاه های لیزر گازی نسبت به دستگاه های لیزر فایبری، می توانند بدون آن که برق بیشتری مصرف کنند، در سطوح عمیق تری نفوذ کنند. علاوه بر آن وقتی از این نوع لیزر برای برشکاری روی سطوح ضخیم استفاده می شود، نتیجه ی آن تمیز تر خواهد بود.
دستگاه های لیزر گازی از رایج ترین دستگاه های لیزر هستند چرا که هم قیمت مناسبی دارند، هم کارایی بالایی دارند و هم می توانند روی سطوح مختلفی مانند شیشه، چرم، کاغذ، چوب، اکریلیک و بعضی از پلاستیک ها و فوم ها کار کنند.

 

انواع دستگاه برش لیزر و لیزرکات

 

 

 

مزایای دستگاه لیزر کریستال

لیزر کاترهای کریستال نسبت به لیزر کاتر های گازی، می توانند روی سطوح سخت تر و ضخیم تری برشکاری، خمکاری‌ و پانچ را انجام دهند. دلیل این امر این است که دستگاه لیزر کریستال، از طول موج های بلندتری نسبت به دستگاه گازی استفاده می کند. طول موج های بلند تر باعث می شود قدرت و شدت اشعه ی لیزر نیز بیشتر باشد؛ اما از آن جایی که این دستگاه بسیار قوی است و با قدرت بالا کار می کند، قطعات آن نسبتا زود خراب می شوند و نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند.
دستگاه لیزر کریستال می تواند سطوح پلاستیکی،‌فلزی و بعضی از انواع سرامیک را برش دهد و روی آنها کار کند.

 

 

مزایای دستگاه لیزر فایبر گلس / لیزر کاتر فایبری

در این دستگاه، برش لیزر با استفاده از فایبر گلس انجام می شود. اشعه ی لیزر در این دستگاه ها از قطعه ای به نام Seed Laser تولید می شود و سپس با کمک فایبر های ویژه تقویت می شود. در مقایسه با لیزر های گازی، از آن جایی که لیزر های فایبر قطعات متحرک ندارد، برق کمتری مصرف می کنند و از این جهت مقرون به صرفه هستند. این دستگاه ها می توانند روی هر دو سطوح فلزی و غیر فلزی کار کنند.
اگر چه از بعضی جهات این لیزر شباهت هایی به لیزر های کریستال دارد، اما مزیت مهم لیزر فایبری این است که ماندگاری بیشتری دارد و قطعات آن نیاز به تعمیر و رسیدگی دائمی ندارند. علاوه بر آن قیمت این دستگاه نسبت به دستگاه لیزر کریستالی ارزان تر است.

 

 

بهترین نوع دستگاه لیزر کدام است؟

بین سه دستگاه لیزر پر استفاده ای که معرفی کردیم، یعنی لیزر کاتر های گازی، لیزر کاتر های کریستالی و لیزر کاتر های فایبری،‌ دستگاه لیزری گازی پر طرفدار ترین لیزر کاتر است. این دستگاه بین حرفه ای ها و مراکزی مانند پویان فلز که خدمات متنوع مانند طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی را ارائه می دهند، بسیار محبوب هستند.

از این دستگاه ها به طور عمده برای برشکاری یا خمکاری روی سطوح غیر فلزی استفاده می شود. البته در نسخه های جدید این دستگاه قابلیت برش و کار روی سطوح فلزی نیز اضافه شده است، اما باز هم کارایی لیزرهای گازی روی سطوح غیر فلزی و ارگانیک مانند چوب، چرم و پارچه بهتر است. این لیزر می تواند به راحتی برش دهد، حکاکی کند و یا علامت گذاری انجام دهد.

خدمات برشکاری یا خدمات برش لیزری, برش لیزر, برش لیزری, خدمات پانچ CNC, خدمات پانچ سی ان سی, جوشکاری, خدمات برش CNC, خدمات خم سی ان سی, پویان فلز, پویان فرم فلز, هواپویان, دستگاه برش لیزر, خدمات برش لیزر قطعات فلزی

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز