لیزر دیود روی پرینتر سه بعدی شما، یک ابزار ایده آل برای سازندگان

لیزر دیود روی پرینتر سه بعدی شما، یک ابزار ایده آل برای سازندگان

پرینترهای سه بعدی، همیشه کارایی فوق العاده ای دارند و مزیت های زیادی برای شما به وجود می آورند. قابلیت بالای این پرینتر ها انکار نشدنی به نظر می رسد و می توان آن ها را به شکل آسان، ارزان و سریع در بسیاری از پروژه‌ها فعال کرد. با این حال این پرینتر ها قادر به انجام همه کار ها نیستند اگر شما با اجسام غیرپلاستیکی سروکار داشته باشید، شانس کم تری برای رسیدن به اهداف با این پرینتر ها به دست خواهید آورد. اینجا درست همان جایی است که برش لیزری وارد ماجرا می شود و بسیاری از مشکلات را به خوبی حل می کند.

لیزر کات این امکان را برای شما فراهم می آورد که با اجسام بسیار متفاوت و متنوعی مثل چوب، آکرلیک، آهن و ... کار کنید. برش لیزری نسبت به استفاده از پرینتر سه بعدی، هزینه بیشتری دارد اما اگر قرار باشد از لیزر بر روی پرینتر خود استفاده کنید، این هزینه ها کاهش پیدا خواهند کرد. در حقیقت این یک ایده بسیار هوشمندانه است که تلفیقی جذاب از لیزر و پرینتر سه بعدی برای شما به وجود می آورد.

لیزر یک گزینه بسیار مناسب برای اضافه کردن به پرینتر شما به حساب می آید. پویان فلز با سال ها تجربه در زمینه فعالیت با لیزر، خدمات برش لیزری را به شکل مطلوب و مدرن در دسترس شما قرار می دهد. اگر به دنبال مطلوب ترین شیوه استفاده از برش های لیزری و دقیق ترین نوع این فعالیت هستید، پویان فلز یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود.

 

لیزر دیود

 

چگونگی اضافه کردن لیزر به پرینتر سه بعدی

از آن جایی که لیزر های CO2 بسیار حجیم هستند و استفاده از آن ها چندان راحت نیست، لیزر های دیود برای اضافه شدن به پرینتر های سه بعدی بسیار مناسب به نظر می رسند. چرا که این لیزر ها اساسا کوچک و سبک هستند و بیشتر واحد هایی که باید برای آن ها تهیه کنید، از قطعات الکترونیکی بسیار ساده ساخته شده است.

شما برای اضافه کردن این لیزر ها به پرینتر سه بعدی، به یک منبع تغذیه یا در واقع همان منبع قدرت نیاز دارید. همچنین اگر مایل هستید می توانید یک سیگنال PWM را برای تعدیل توان خروجی، به مجموعه خود اضافه کنید.

در شرایط عادی، احتمال اینکه پرینتر شما توانایی تأمین انرژی کافی را داشته باشید، بسیار زیاد است. سیگنال PMW نیز به خنک کننده دستگاه متصل خواهد شد. البته همان طور که گفته شد این کار ضروری نیست. چرا که شما می توانید همین کار سیگنال را با استفاده از نرم افزار های مختلف به خوبی و به سادگی انجام بدهید.

مسئله مهم بعدی که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید، محاسبه میزان دقیق قدرت مورد نیاز است. این کار به هدف نهایی شما از این فعالیت بستگی خواهد داشت. برای مثال اگر هدف شما از این کار چاپ تصاویر روی چوب است، یک واحد ارزان نیم تا 2.5 وات کار را برای شما تأمین خواهد کرد. اگر قرار است با بودجه ای محدود و هزینه ای کم این کار را انجام بدهید، باید به سراغ همین واحد های ارزان قیمت برای کار خود بروید.

 

لیزر دیود



اگر به دنبال این هستید که به سراغ چاپ تصاویر روی کاردبرد، چرم و یا اکرلیک بروید، به قدرت بیشتری نیاز خواهید داشت. به طور معمول ارزان ترین واحد های چینی موجود در بازار، 15 وات انرژی تولید می کنند. البته در بسیاری از موارد عملکرد نهایی آن ها نسبت به ولتاژ تبلیغ شده کم تر است. اگر یک لیزر دیود بسیار قوی برای پرینتر خود می خواهید، باید به سراغ واحد های تولید شده با قدرت بالاتر بروید. این کار به شما کمک می کند تا انرژی را به صورت مستمر برای لیزر خود داشته باشید. این کار البته قیمت بیشتری دارد اما کارایی مطلوب تری را نیز برای شما به وجود می آورد.

با اضافه کردن لیزر دیود به پرینتر سه بعدی، چه کارهایی می‌توانید انجام بدهید؟

حالا که کمی با کارایی لیزر آشنا شدید، بد نیست که بدانید که چه کارهای جالبی را می توان به کمک لیزر دیود روی پرینتر سه بعدی انجام داد؛ مثلاً می توان به قاب های چرمی تلفن همراه اشاره کرد. به طور معمول قاب های چرمی گوشی، همواره شبیه به هم نظر می رسند اما شما می توانید با استفاده از لیزر، طراحی دلخواه خود را انجام بدهید. برای انجام این کار، اندازه گیری دقیق و همچنین محاسبه نقطه دقیق قرار گرفتن دوربین گوشی، بسیار مهم به نظر می رسد. در حقیقت شما نباید هیچ بخش مهمی را به سادگی از دست بدهید.

شما می توانید با استفاده از برش لیزری، لوگو، جمله محبوب یا یک تصویر ساده را روی قاب چرمی تلفن همراه خود قرار بدهید. البته به طور کلی بهتر است کار های چرمی، ظاهراً کلاسیک خود را حفظ کنند و بیش از حد شلوغ نشوند. اینکه از چه رنگ و چه نوعی چرمی برای این کار استفاده می کنید نیز در انتخاب طرح، مهم خواهد بود.

توجه داشته باشید که یک لیزر دیود قدرتمند، تنها محدود به ایجاد تغییر روی اجسام طبیعی نیست. شما با یک میزان مشخص از انرژی، می توانید این تغییرات را در سنگ های سیاه یا شیشه نیز اعمال کنید. این کار یک دنیای کاملاً جدید به روی شما باز می کند تا هدایای فوق العاده ای برای دوستان خود بسازید.

برای مثال شما می توانید یک بطری را به سلیقه خود تزئین کنید و یا طرح دلخواه را روی فنجان قهوه خود قرار بدهید. البته در نظر داشته باشید که باید این کار را به آرامی انجام بدهید و قبل از انجام آن، اطمینان حاصل کنید که لیزر شما به خوبی و به صورت دقیق، متمرکز شده است. این کار فرصت یک طراحی جذاب و حرفه ای را برای شما به وجود می آورد.

 

لیزر دیود



البته با استفاده از چوب نیز، می توان کار های بسیار جذابی تولید کرد. برای مثال با استفاده از برش لیزری روی چوب، امکان ساخت یک صفحه شطرنج بسیار دیدنی وجود دارد. حتی طراحی مهره ها نیز با این کار ممکن خواهد بود. مجموع کار هایی که شما می توانید با استفاده از لیزر دیود انجام بدهید، یک فهرست بلند بالا است.

این کار هم سرعت فعالیت های شما را افزایش می دهد و هم به لحاظ اقتصادی، برای شما بسیار مفید و کلیدی خواهد بود. با استفاده از لیزر دیود روی پرینتر سه بعدی، شما به یک دستگاه جدید و بزرگ نیاز ندارید و فضای خاصی را هم اشغال نخواهید کرد.

 

لیزر دیود



همگام با پیشرفت های جهانی در مورد استفاده های مطلوب و در دسترس از لیزر، شرکت پویان فلز خدمات متنوعی در این زمینه به شما ارائه می دهد. استفاده از دستگاه برش لیزری، یک تحول شگرف برای صنایع کوچک و حتی فعالیت های خانگی به وجود آورده و پویان فلز با علم به این موضوع، شما را در استفاده صحیح و اصولی از لیزر همراهی خواهد کرد. این شرکت با فراهم آوردن جدید ترین استاندارد های روز دنیا، شرایطی را فراهم می آورد تا شما بدون اینکه با دغدغه خاصی روبرو شوید، یک فعالیت دلچسب و مفید با لیزر را پشت سر بگذارید.

برش لیزری, پویان فرم فلز, دستگاه برش لیزر, دستگاه برش لیزری, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات برش لیزری, لیزر کات, برش لیزر در صنعت لوازم خانگی, دستگاه های لیزر کات, لیزر دیود

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز