پانچ چیست و خدمات پانچ در صنعت فلزکاری

پانچ چیست و خدمات پانچ در صنعت فلزکاری

پانچ، خم کاری و برش کاری از جمله خدماتی می باشد که همگی این ها بر روی یک ورق ساده و معمولی فلزی صورت می گیرد و کاربرد هر یک از این خدمات بر روی ورق های فلزی بسیار متفاوت می باشد. برای مثال با خم کاری فلزات معمولی فلزات تغییر شکل می دهند و برای ساخت باکس ها و قطعات مورد استفاده می باشند در حالی که با پانچ و یا برشکاری صفحه ساده تغییر اندازه می دهد و برای موارد دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

 

پانچ چیست؟

پانچ یکی از فرآیند هایی می باشد که باعث می شود یک ورق فلزی بدون سوراخ به ورق فلزی سوراخ دار تبدیل شود. به این فرآیند پانچ ورقه های فلزی گفته می شود. در این روش دستگاه پرس پانچ به پانچ فشار وارد میکند و باعث می شود تا پانچ وارد فلز شده و در صفحه سوراخ هایی ایجاد کند.

حال این سؤال ذهن برخی از شما ها را درگیر میکند که بعد از پانچ ورقه ها قطعه های جدا شده از ورق کجا ریخته می شوند؟

 

پانچ چیست؟

 

بهتر است بدانید که فلز های پانچ شده بعد از جدا شدن از ورقه های فلزی وارد یک حدیده می شوند و در صورتی که فلز قابل بازیافت باشد در این صورت بازیافت شده و دوباره از آنها برای سایر موارد استفاده می شود و در صورتی که نتوان از این فلز ها استفاده کرد دور ریخته می شوند.

بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که ورق های استیل یکی از مهمترین ورق هایی می باشند که در تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال در ساخت ابزار پتروشیمی، دارویی، آب، هوا، نفت و پتروشیمی از ورق استیل استفاده می شود. همچنین بهتر است بدانید که ورق های استیل به دلیل مقاومت در برابر خوردگی بسیار محبوب بوده و به عنوان ورق های مهندسی معرفی می شوند.

بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که هدف از پانچ ورقه ها فقط سوراخ کاری نمی باشد و برخی از پانچ ها نیز به صورتی می باشند که بر روی ورقه های فلزی آج هایی ایجاد می کنند که هدف از این کار جلوگیری از سر خوردن و لیز خوردن می باشد. به این نوع از پانچ ها پانچ مشبک گفته می شود که نوعی برجستگی بر روی ورقه های فلزی ایجاد می شود. پایه و اساس این نوع ورق ها نیز همان ورق های صاف و معمولی می باشند.

 

پانچ چیست؟

 

در صنعت فلز کاری از پانچ چه استفاده هایی می شود؟

در صنعت فلزکاری پانچ فلزات یک ابتکار نوین به حساب می آید. با استفاده از پانچ به راحتی میتوان با دقت و سرعت بالا فرم های گوناگون مارک زنی و حکاکی را اعمال کرد که تمامی این کار ها توسط پرس چکش بر روی ورق فلزی صورت میگیرد.
برای پانچ ورقه ی فلزی ابتدا توسط دستگاه ها شکل و چیدمان مورد نظر شکل نهایی بر روی دستگاه ایجاد می شود و سپس برش کاری مورد نظر صورت میگیرد.
برخی از افراد بر این باورند که برش با استفاده از دستگاه لیزر بسیار راحت می باشد ولی بهتر است بدانید که برای برش کاری با لیزر باید هزینه و زمان بالایی را در نظر بگیرید. ولی برش کاری با استفاده از پانچ بسیار سریع تر صورت گرفته و دارای هزینه ی مقرون به صرفه ای می باشد.

 

پانچ چیست؟

 

از دیگر قابلیت هایی پانچ برای صنعت فلزکاری دارد شامل موارد زیر می باشد:

• ایجاد کردن سوراخ های زیاد و یکدست بر روی ورقهای فلزی با دقت و سرعت بالا
• دارا بودن دقت در سطح مطلوب
• دارا بودن سرعت برش عالی
• توانایی ایجاد برآمدگی یا فک بر روی ورق
• دارا بودن دقت بالا در سوراخکاری به صورت هندسی
• سرعت در ایجاد سوراخ
• بدون نیاز به خط کشی
• بالا بودن تکرار پذیری
• استفاده از کنترلهای صنعتی
• بالا بودن دقت محورها حتی در حد هزارم میلی متر

 

 

 

بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید که شرکت پویان فلز تمامی خدمات خم کاری، برش کاری با دستگاه لیزر، پانچ و طراحی بدنه های فلزی را به بهترین شکل برای شما انجام می دهند.

 

پانچ چیست؟

 

همچنین با استفاده از لیزر و خم کاری طراحی و ساخت قطعات فلزی لوازم خانگی نیز به بهترین شکل ممکن صورت میگیرد. متخصصان و کارکنان شرکت پویان فلز هر کدام به تنهایی از تخصص های بالایی برخوردار بوده و کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

 

خدمات برشکاری یا خدمات برش لیزری, پانچ, خدمات پانچ سی ان سی, پانچ CNC, پویان فلز, پویان فرم فلز, هواپویان, خدمات پانچ با دستگاه سی ان سی, دستگاه پانچ, خدمات پانچ با دستگاه CNC

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز