روش های برشکاری فلزات

انواع روش های برشکاری فلزات

امروزه با توجه به نیازهای بازار و همچنین موارد بسیار، نیاز است تا فلزها را برای ساخت انواع و اقسام وسیله های مورد نیاز انسان و جوامع مختلف برش داد. نکته ای که وجود دارد این است که این برشکاری فلزات با توجه به نیازهای افراد و همچنین نوع فلز، میزان ضخامت و دیگر موارد منحصر به فرد می باشد و به روش های گوناگونی این کار انجام می شود.

برشکاری فلزات با استفاده از متد برش گرم

برشکاری فلزات با استفاده از متد برش سرد

برشکاری فلزات با استفاده از لیزر

برشکاری فلزات با استفاده از دستگاه (برش ماشینی)

استفاده از روش های سنتی در برشکاری فلزات

 

از گذشته تا کنون انسان از متد برشکاری مختص زمان خود برای برشکاری فلزات استفاده می نمود. برای مثال استفاده از روش برش دستی در گذشته مرسوم بوده است اما امروزه در مواردی شاهد انجام این کار توسط لیزرها هستیم که در نوع خود بسیار جالب توجه می باشد.

 

 

برشکاری فلزات با استفاده از متد برش گرم

افراد با توجه به نیاز های خود یکی از Metal cutting را برای پوشش دادن نیاز های خود مورد استفاده قرار خواهد داد. یکی از روش هایی که می توان از آن ها در صورت برخورداری از شرایط استفاده نمود روش برشکاری گرم است. در یک تعریف ساده می توانیم بگوییم در این شیوه دما را تا حدی بالا می برند که مولکول ها از یکدیگر جدا شوند.

متد برشکاری گرم شامل شیوه های مختلفی می باشد که با توجه به خواسته ی افراد و همچنین نوع نیاز آن ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این شیوه های برشکاری فلزات عبارت اند از لیزر، پلاسما و تیغ اره ای که یا از نوع آتش می باشد و یا از نوع دیسک. Metal cutting گرم برای شما مزیت های بسیار فوق العاده ای دارد و می تواند در انجام این کار برای شما بسیار کمک کننده باشد.

 

برشکاری فلزات با استفاده از متد برش گرم



از جمله مزیت های استفاده از متد برشکاری گرم سریع بودن آن می باشد که باعث می شود کار شما در کمترین زمان ممکن صورت گرفته و زمان شما را تلف نکند. استفاده از متد برشکاری گرم در زمینه ی حک کاری و همچنین برش های کامپیوتری بسیار مرسوم می باشد و انجام این نوع برش به هیچ عنوان نیاز به قطعه ی چرخیدنی و یا تراشه ی خاصی نخواهد داشت.

 

برای یافتن بهترین دستگاه برش لیزر، پویان فرم فلز خوارزمی برای شما پیشنهاداتی دارد

راهنمایی برای یافتن دستگاه برش لیزری مناسب

 

همچنین مزیت دیگری که می توان از برشکاری فلزات به روش گرم ذکر کرد این است که در این شیوه می توان فلزات را در قطعه های مختلفی از نظر شکل و سایر و یا اندازه برش داد و از آن ها در راستای ساختن قطعات و اشیاء مختلفی استفاده نمود. با توجه به گفته ها درباره ی Metal cutting گرم می توان دریافت که این شیوه امروزه می تواند به دلیل به روز بودن و سریع بودن مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

برشکاری فلزات با استفاده از متد برش سرد

از دیگر روش های برشکاری فلزات می توان به Metal cutting سرد اشاره نمود که همانند دیگر روش ذکر شده دارای مزیت ها و همچنین شیوه های منحصر به فرد و مخصوص به خود می باشد. در این متد از برشکاری فلزات می توان فلز را با توجه به نیازمان بدون این که بخواهیم دمای آن را بالا ببریم به طوری که دلخوه می باشد برش داده و نیاز خود را بر آورده سازیم.

همان طور که گفته شد Metal cutting سرد نیز دارای شیوه های مختلفی می باشند که عبارت اند از متد اره لنگ، اره نواری و دیسکی و متد واترجت که هر کدام می تواند در شرایط مختلفی برای بر آورده کردن خواسته های افراد مورد استفاده قرار بگیرند. برشکاری فلزات به روش سرد بسیار جذاب می باشد و می تواند بسیار کاربردی ظاهر گردد.

 

برشکاری فلزات با استفاده از متد برش سرد



برای مثال در شیوه برشکاری فلزات با استفاده از واترجت از آب سرد برای این منظور استفاده می گردد به گونه ای که فشار آب را با استفاده از دستگاه های مخصوص به اندازه ی 60000 پوند بر اینچ بالا می برند و پس از آن عملیات برشکاری فلزات را انجام می دهند. این Metal cutting بیش تر به درد شرکت ها و کارخانجات می خورد.

 

 

برشکاری فلزات با استفاده از لیزر

یکی از به روزترین و رایج ترین Metal cutting های موجود در دنیای امروز برشکاری فلزات با استفاده از لیزر می باشد. طبق آمارها باید بگوییم که بیشترین استفاده برای برشکاری فلزات را شیوه ی فوق به خود اختصاص داده است و از این روش در صنایع پزشکی، نظامی و همچنین هوایی و آزمایشگاه ها استفاده ی بسیار بهینه و شگفت انگیزی می گردد.

 

برش لیزر در اکثریت صنایع کارآمد است

یکی از این صنایع، صنعت لوازم خانگی می باشد

در این خصوص بیشتر بدانید

نقش برش لیزر و خدمات برش لیزر در صنعت لوازم خانگی

 

نکته ای که درباره ی متد برشکاری با استفاده از لیزر می بایست ذکر گردد این است که این نوع از برشکاری صرفاً برای فلزات مورد استفاده قرار نمی گیرد و برای برش مواردی دیگری غیر از فلز ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و کارایی بسیار مناسبی هم دارد. استفاده از این شیوه نیاز به دستگاه های مخصوص را دارد و نمی توان در هر شرایطی از آن بهره برد.

 

 

برشکاری فلزات با استفاده از دستگاه (برش ماشینی)

Metal cutting در هر زمان نمی تواند به صورت دستی انجام گردد چرا که مشکلاتی را ممکن است در بر داشته باشد. برای مثال زمانی که می خواهید این کار یعنی برشکاری فلزات را در اندازه ی بسیار وسیعی انجام دهید استفاده از متد برشکاری دستی می تواند شما را با مشکلات عدیده ای همراه کند و یا در زمانی که شما با یک فلز ضخیم سر و کار دارید Metal cutting دستی نمی تواند برای شما گزینه ی انتخابی مناسبی باشد و نیاز شما را رفع کند.

با توجه به گفته های فوق می بایست بدانید که استفاده از متد برشکاری ماشینی خصوصاً زمانی که پروژه بزرگ می باشد و یا فلز ضخیم است می تواند بسیار بهتر از روش های دستی باشد و نتیجه ی بهتری را برای افراد در بر داشته باشد. برای مثال در صنایع ماشین کاری استفاده از ابزار های دارای تراش بسیار رایج است چرا که تیغه ی چرخان این دستگاه ها می تواند فلز مورد نظر را به هر صورتی که می خواهید در بیاورد و آن چه که شما می خواهید را به صورت دقیق و منظم برای شما ارائه نماید.

 

برشکاری فلزات با استفاده از دستگاه



و یا در زمانی که نیاز به یک قطعه ی صاف دارید ماشین های سنگ زنی می توانند ایده آل ترین متد برشکاری برای شما باشد چرا که می تواند با سایش هایی که بر روی فلز دارد آن محصول نهایی مورد انتظار شما را تحویل دهد. در حالت کلی باید بگوییم که برشکاری فلزات و روشی که برای این کار انتخاب می گردد ارتباط مستقیمی با خواسته ی افراد دارد و نمی توان یک شیوه ی به خصوص را برای آن در نظر گرفت.

 

 

استفاده از روش های سنتی در برشکاری فلزات

امروزه با توجه به نیاز ها و همچنین به صورت نا خودآگاه انسان ها می خواهند شیوه های انجام کار خود را با توجه به آخرین مدل ها و شیوه های موجود انجام دهند. در برشکاری فلزات و همچنین انتخاب متد برشکاری این موضوع کاملاً مشهود می باشد.
برای مثال می توانیم یک روش بسیار قدیم از Metal cutting را که امروزه تا حدودی استفاده نمی گردد را برای شما معرفی کنیم. روش تیغ های اره ای از نوع آتشی یا دیسکی که به علت خطر هایی که ممکن است سبب به بار آوردن خسارات جبران ناپذیر گردد مورد استفاده قرار نمی گیرد. این مدل از برشکاری فلزات با استفاده از بالا بردن دما صورت می گرفت.

شما می توانید انواع خدمات برشکاری فلزات، خدمات برش لیزری، لیزرکات و دیگر خدمات را از شرکت پویان فرم فلز خوارزمی بخواهید و یا با متخصصان ما در این مجموعه در ارتباط باشید

خدمات برش کاری, پویان فلز, پویان فرم فلز خوارزمی, خدمات برش لیزری, حکاکی, خدمات برش لیزر فلزات, برشکاری فلزات

اطلاعات تماس

همراه پویان فرم فلز